Leírás és Paraméterek
A Bulls a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártó cégcsoportjának az egyik törzs márkája. A német Bulls fókuszában évek óta a minőségi, sportosabb kerékpárok, illetve mostanra a trendeknek megfelelően az elektromos kerékpárok állnak. A márka a prémium minőség mellett elkötelezett az innováció mellett, nem véletlen, hogy számos újdonság debütált náluk az évek során, illetve az sem, hogy a Bulls nem kötötte le magát 100%-osan csak a Bosch rendszer mellett. Kínálatában találkozhatunk bődületesen nagy akkus Brose rendszerű, Shimano, illetve 2024-től a Pinion ebike rendszerrel (utóbbi csak pár, exkluzív márka kínálatába kerülhetett be).
A Bulls termékfejlesztésében a veterán mérnökök mellett egy gyári versenycsapat is részt vesz, akik folyamatos visszajelzésükkel segítik nem csak "profibbá", de a hétköznapok során jobban használhatóvá is tenni.
Miért jó egy fully (összteleszkópos) e-monti: az elől-hátul lengéscsillapított mountain bike-ok az elektromos kerékpárok világában jelentősen népszerűbbek, mint a hardtail, azaz csak elől lengéscsillapított testvéreik. Habár költségesebb kerékpárok a fully-k, de a felárért a hátsó lengéscsillapítónak köszönhetően egy sokkal kezelhetőbb és komfortosabb ebike-unk lesz. A hagyományos montik esetében páran idegenkedven a fully-któl, aminek két oka van: a hátsó lengéscsillapítás jár némi plusz tömeggel, illetve a pedálozás energiája némileg "megdézsmálásra kerül" a rugó mozgása által. Az elektromos rásegítés szerencsére ezt könnyedén feledteti velünk, így nekünk már csak az előnyök élvezete marad!
A végeredmény egy olyan e-monti, amivel szélsebesen tudunk hegynek fel is tekerni és a lejtmenetben is sokkal dinamikusabbak, bevállalósabbak lehetünk. A hátsó lengéscsillapítás fő funkciója, hogy a kerékpár fara lejtmenetben (sőt, még tempósabb hegymászás közben!) ne "pattanjon fel" például a köveken, bukkanókon. Helyette a levegős tag elnyeli az energia nagy részét, ezzel biztosítva, hogy a hátsó kerék a lehető legtovább maradjon a talajon. Ennek hála biztonságosabban kormányozható, illetve fékezhető lesz az ebike, lévén, hogy mindkét kereket "odatapasztja" egy-egy lengéscsillapító a földhöz.
Brose S-Mag PRO FIT motorról
Ez a motor az új, FIT által hangolt Brose motor széria legerősebb, csúcs változata. A csúcsnyomatéka a piacon az egyik legnagyobb, 90Nm, míg a legnagyobb rásegítési szinten az emberi 410%-át tudja még leadni (ezzel a két számmal felülmúlja a Bosch csúcsmotorját, a CX-et).
Lévén, hogy Brose alapokon nyugszik ez a motor, működése kimondottan halk és finom (köszönhetően annak, hogy belül szíjhajtásos és nem fém fogaskerekes), így nagyon jó szívvel ajánljuk bárkinek, akit zavarnak az elektromotorok zúgása. Természetesen nem csak a vájt fülűeknek lesz jó választás ez a motor, hanem a kilométer falóknak is. Ezt a motort ugyanis egészen brutális, 925Wh kapacitású akkumulátorral lehet párosítani, amivel már nem csak kimehetünk a világból, de vissza is tudunk jönni!
Talán nem véletlen, hogy a Bosch CX mellett ez az egyik kedvenc motorunk. Hiszen nem csak bivalyerős, de kellően kifinomult és természetes érzést adó, így tényleg azt hihetjük, hogy mi lettünk hirtelen ember feletti erő birtokosai.
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 90Nm
Legnagyobb rásegítés: 410%
Mit jelent ez? HIGH-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 410%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, AUTO, STD és HIGH.
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg
FIT UltraCore (925Wh) akkumulátorról
A prémium FIT ebike rendszer legnagyobb kapacitású akkumulátorát nevezzük UltraCore-nak (találó a név). Az akku kapacitása 925Wh, ami lássuk be, nagyon kivételes esetben nem lesz elég.
Természetesen egy vázba rejtett termékről beszélhetünk, az UltraCore a váz alsó csövében található dokkolóba kerül rögzítésre. Egy kulcsos zárszerkezet és egy biztonsági retesz által, garantálva, hogy ez a szép nagyra nőtt akku a helyén maradjon még rázós terepen is!
Az UltraCore, modern akku lévén úgy is tölthető, hogy az ebike-ban van, de úgy is, hogy kivesszük és közvetlenül dugjuk a töltőre. Utóbbi esetben egy kis led sorral is ellátták az akkut, hogy lássuk az aktuális töltöttségét.
Egyértelműen a FIT rendszer legjobbját tudhatjuk magunkénak, ha ezt az akkut választjuk, erre az első osztályú cellák és BMS lesz a garancia.
Kapacitás: 960Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe rejtett bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 4,6 kg
Akkumulátor ház anyaga: műanyag
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva
12 sebességes Shimano Deore M6100 láncváltóról
A japán Shimano váltói közül szerintünk a Deore az egyik legjobb választás, köszönhetően annak, hogy gyorsan és precízen vált, miközben fenntartása is barátibb, mint a csúcs XT rendszeré. A Deore család a Shimano megfogalmazása szerint a legjobb váltócsalád még nem profi felhasználásra. Láncváltó révén csak pedálozás közben tudunk vele váltani, álló helyzetben nem!
Ez a konkrét Deore váltó (M6100) a Deore család kimondottan 12 sebességes változata (ez a legtöbb jelenleg amit egy láncváltó tud), ezáltal mondhatni, hogy a Deore család csúcs változata. Extra széles áttétel tartományt biztosító (11-51-es fogszámú) fogsorral.
Shimano MT420 tárcsafékről
Az MT420 a japán Shimano négydugattyús hidraulikus tárcsaféke, amivel mountain bike-októl kezdve a komolyabb felszereltségű trekking ebike-okig sokféle pedelec-ben találkozhatunk. A négydugattyús konstrukciónak hála jóval komolyabb fékhatással bír, mint a belépő, leggyakrabban használt 2 dugattyús tárcsafékek. Ha pedig ezt a fékrendszert egy extra nagy, 203mm-es féktárcsával kombináljuk -mint ennél a bringánál is-, akkor a végeredmény egy hatékony és jól adagolható fékrendszer lesz!
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | ![]() |
motorgyártó | Brose FIT |
motor elhelyezése
i
|
Középmotor |
motor | Brose S-Mag Pro FIT |
érzékelő / szenzor
i
|
Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel
i
|
25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 90Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 410% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | UltraCore FIT |
akkumulátor kapacitás
Ah = 370Wh)
">
i
|
925 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | FIT 4A-s akkumulátor töltő |
kijelző | FIT Remote LCD (okostelefonnal összeköthető) |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, FIT E-Bike Control alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | ![]() |
váz típusa
i
|
Diamond (férfi) |
szín | Zöld |
felhasználási terület
i
|
Terepre |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | ![]() |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | BULLS Lytro 35 SL Supreme LOR Air CTS Boost |
rugóút (első villa) | 150mm |
lengéscsillapítás működési elve | Levegős villa és hátsó tag |
hátsó lengéscsillapítás | Hátul lengéscsillapított rugóstaggal |
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) | SR SUNTOUR Unair LOR8 |
rugóút (hátsó tag) | 150mm |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | ![]() |
kerékméret | 29 |
gumi (első) | SCHWALBE Nobby Nic Performance (65-622 / 29 x 2,60) |
gumi (hátsó) | SCHWALBE Nobby Nic Performance (65-622 / 29 x 2,60) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | ![]() |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano Deore RD-M6100-SGS Shadow Plus - 12 sebesség |
fokozatok száma | 12 sebesség |
fogaskoszorú | SHIMANO Deore CS-M6100-12 10-51T |
váltókarok | SHIMANO Deore XT SL-M6100-IR I-Spec EV |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | ![]() |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | SHIMANO BR-MT420 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 203 / 180 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | ![]() |
nyereg | BULLS Sportive Ergo |
nyeregcső típusa | kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső |
nyeregcső | LIMOTEC A1-Z |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | ![]() |
világítás | Opcionálisan |
csomagtartó | csak opcióban |
sárvédő | csak opcióban |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | ![]() |
ország | Németország |