LEVIT Tengu Vinka elektromos kerékpár (630Wh, kék szín)
Gyártó: | LEVIT |
Cikkszám: | 75279_fs |
A Tengu Vinka a cseh LEVIT egyik legjobban felszerelt fully SUV gépe, amit vegyes használtra szánt a gyártó. Azaz otthon fogja magát érezni enyhe terepen és aszfalton is! Ebben prémium gépben a japán Vinka csúcs, nyomatékszenzoros középmotorját, a Vinka E30-at találjuk meg. Ez egy kimondottan erős, 80Nm-es csúcsnyomatékkal bíró erőforrás, amiben ráadásul egy különleges megoldással is találkozunk: a motor a belső szerkezetét képes leválasztani a hajtásláncról, így a pedálozásunk teljes ereje mehet a láncra, nem fog egy része elveszni a motor belső részének "leküzdésére". Ezt az erősségét a motornak a kikapcsolt rásegítés mellett tekerésnél fogjuk élvezni, de akkor nagyon! Ezt a remek középmotort egy, a váz alsócsövébe rejtett (de ki is vehető) 630Wh kapacitású akkumulátor látja el árammal, így biztosítva, hogy hosszú kilométereken át élvezhessük az elektromos rásegítést. Magát a Vinka pedelec rendszert pedig egy jól olvasható, nagy méretű színes Vinka DC40-es kijelzőn keresztül tudjuk vezérelni. De nézzük a Tengu Vinka-t mint kerékpárt is, ne csak mint ebike-ot! Az első és legfontosabb, hogy ez egy SUV gép, azaz úgy tervezték, hogy alapvetően egy mountain bike legyen, de ne legyen túl "dúrva" az aszfaltos túrázások során sem. Mindemellett pedig legyen kellően praktikus is, azaz legyen rajta teljes világítás, sárvédők és kitámasztó. A Tengu Vinka is az eSuv gépeknél szabványosnak mondható 27,5-es kereket kapta meg, amiken a Schwalbe mindenes gumija, a Hurricane-t találjuk. Ez a remek gumiköpeny simább, középső futófelületének hála aszfalton is kulturált marad, míg az oldalt található bütykök biztosítják, hogy terepen is kellő tapadásunk legyen, kanyarban is. A remek kezelhetőség és a tapadás a levegős lengéscsillapítók feladata is, akik 130mm-t mozognak külön-külön. Elől egySuntour Zeron 35 Boost LOR villa dolgozik serényen, míg a hátsó kereket egy Manitou Radium Expert tag "tapasztja" a talajra. Annak érdekében, hogy az emelkedőkön a lehető legkönnyebben tudjunk feltekerni nem elég egy erős motor, megfelelő váltóra is szükség lesz. Ennél az ebike-nál ez is adott, hisz a 10 sebességes Shimano Deore váltó fogja gyorsan és megbízhatóan pakolni a fokozatokat. Teszi mindezt egy szélesebb áttétel tartományt biztosító fogsor (11-43 fog) társaságában! Maradva a Shimano-nál: a fékrendszer is japán gyártótól érkezik mégpedig a Deore M4100-es hidraulikus tárcsafékek formájában! Finom adagolhatóság, erős, megbízható fékerő. Nagy örömünkre a csehek nem feledkeztek meg minden komoly fully eSuv "kötelező" tartozékáról, a kormányról állítható magasságú, dropper nyeregcsőről sem! A KindShock 900i-nek hála az S/M vázméretű változatoknál 125mm-en, míg az L/XL-nél 150mm-en tudjuk szabadon, egy kar lenyomásával állítani menet közben az ülés magasságát! Mindent egybevetve nagyon jó szívvel ajánljuk ezt a modellt azoknak, akik egy minőségi felszereltségű és tudású, erős motoros fully eSUV gépre vágynak és nem ragaszkodnak foggal-körömmel a Bosch motorhoz. Kiemelten ajánljuk! |
|
![]() |
|
|