KTM Macina Cross 720 elektromos kerékpár (750Wh, dew silver)
1.673.000 Ft (1.317.323 Ft + ÁFA)

KTM Macina Cross 720 elektromos kerékpár (750Wh, dew silver)

Gyártó: KTM
Elérhetőség: Raktáron
Cikkszám: 1230101111_df
A KTM Macina Cross 720 a KTM kiváló ár-érték arányú, sportos cross (cross-trekking) elektromos kerékpárja. Csúcs, 85Nm-es Smart System-es Bosch CX motorral, hatalmas, 750Wh kapacitású akkumulátorral, 10 sebességes modern Shimano LinkGlide váltóval. Opcionálisan felszerelhető világítássa, sárvédőkkel és csomagatartóval, így egy vérbeli "mindenes" túra ebike alapja lehet. Klasszikus férfi vázzal.
Kívánságlistára teszem
Vázméret
1.673.000 Ft (1.317.323 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

Az osztrák KTM márkát talán nem kell sokaknak bemutatni, hiszen itthon az egyik legismertebb prémium gyártóról van szó. Érdekesség, hogy habár sokan a motorkerékpár gyártóval egy kalap alá veszik a KTM ebike-okat, azoknak valójában nincsen közük a motorokhoz, két külön, egymástól független cégről beszélhetünk.
A KTM elektromos kerékpárok kínálata kimondottan széles, hiszen a híres narancssárga logóval ellátva találkozhatunk trekking, city, cross, SUV és mountain bike. Ezen kategóriákon belül pedig többféle felszereltségi szintű ebike-al készül elcsábítani a leendő vásárlókat a KTM.

Cross elektromos kerékpárokról

A klasszikus trekking, azaz túra és a SUV modelljeink között helyezkednek el félúton. Filigránabbak, mint egy trekking kerékpár, ugyanakkor jellemzően hiányoznak róluk a kényelmi extrák (pl: állítható dőlésszögű kormánybefogó) vagy a praktikus túra kiegészítők (ez leggyakrabban a csomagtartó). Kerékméretük 28-as, akárcsak a túra pedelec-eké és gumijuk vastagsága is inkább vékonyabbnak mondható, semmint egy ballonos, montis guminak. Ha már gumik: a cross ebike-ok gumi bütykösebb, így porózusabb terepen is jobb tapadással bírnak, mint egy klasszikus túra modell.

Ajánljuk azoknak a cross modelleket, akik egy filigránabb, sportosabb ebike-ot keresnek ami kemény talajon (aszfalt, döngölt földút) érzi magát igazán otthon, de murvás felületen sem jön zavarba. Ha jellemzően inkább túráznál, javasoljuk még a trekking ebike-jainkat is, ha viszont nagyon vegyes terepen használnád leendő ebike-od és erdőbe is gyakran tekernél, a cross modelleken kívül nézz szét SUV elektromos kerékpárjaink között is!

Bosch Performance Line CX 4. gen Smart System motorról

Lényegében a Bosch csúcsmotorját köszönhetjük a Smart System-es CX személyében. Egy bivalyerős, 85Nm-es, ugyanakkor kis tömegű és kompakt motor ez, ami rendkívül sportosan, dinamikusan indul és kitartóan menetel a 25km/h-s rásegítéses végsebességig. Bosch motoros mountain bike-okban lényegében szinte csak ezzel a csúcsmotorral találkozhatunk, de ez nem jelenti azt, hogy az e-mtb-k kisajátították volna maguknak a CX-et! SUV, illetve prémium trekking pedelec-ekben is serényen dolgozik a CX azon, hogy az emelkedőket szinte meg se érezzük.
Bátran állíthatjuk, hogy az egyik legnépszerűbb Bosch motor a CX, nem véletlenül, ereje mindenkit meggyőz!
A Smart System-es vérfrissítésnek hála a CX karakterisztikája az okostelefonunkon futó ‘Flow’ alkalmazáson keresztül finomhangolható, illetve otthonról frissíthető a szoftvere is.
További újítás, hogy a motorba egy úgynevezett ‘Connect Module’-t lehet beszerelni, aminek hála GPS-es nyomkövetéssel vértezhető fel ebike-unk és a megszokott ‘Flow’ alkalmazáson keresztül tudjuk követni, hogy merre jár meglovasított kerékpárunk.

Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg

Bosch PowerTube (Smart System) akkumulátorról

PowerTube néven a Bosch újabb, vázba rejtett, úgynevezett integrált akkumulátoraival találkozhatunk. Egyértelműen első osztályú akkumulátorról beszélhetünk, a Bosch az egyik legjobb és legmegbízhatóbb akkukkal szereli ebike-jait.


Az akkumulátor természetesen ki is vehető a vázból, így külön is tölthető. De ha arra van szükség, magán a kerékpáron hagyva is tölthetjük a vázon található töltő csatlakozón keresztül.
Az akkumulátor kivételéhez ugyanakkor -szerencsére- szükségünk lesz a kulcsára, hisz azzal van bezárva a vázban kialakított bölcsőjébe, így nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelenek csak úgy lekapják bringánkról az utcán. A kivételhez a zár kulcsán kívül nem lesz szükségünk másra, az akku könnyen és gyorsan kivehető (kívülről nem látjuk, mivel jellemzően a gyártók egy műanyag/alu fedlappal takarják el).
Magán az akkumulátoron találunk egy gombot, amit megnyomva akár az egész Bosch rendszert is be tudjuk kapcsolni, illetve ha levettük ebike-unkról az akkut, ellenőrizni tudjuk a gomb mellett található led-ek segítségével az akku töltöttségét.

Kapacitás: 750Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe rejtett bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 4,3 kg
Akkumulátor ház anyaga: alumínium
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva

Ebben a kerékpárban egy 750Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg a vázban. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.

Bosch LED remote kezelőegységről

2022-ben debütált ez a kijelző/kezelőegység az új Bosch Smart System-el. Lényegében minden Smart System-es ebikeon találunk egy ilyen LED Remote-ot (vagy e-mtb-ken egy System Controller-t). Sokszor a LED Remote-ot kiegészítik egy Kiox 300 színes kijelzővel vagy egy Intuvia 100 fekete-fehér kijelzővel.
A LED Remote magában is teljes értékű egység, ugyanis a Bosch rendszert kiválóan tudjuk vele kezelni, a rajta található 6 gombon keresztül.
A LED Remote nem rendelkezik kijelző résszel, helyette több, színes led-el jelzi az akkumulátor töltöttségét, illetve a kiválasztott rásegítési szintet.
Okostelefonnal összekapcsolható a rendszer, így az eBike Flow applikáción keresztül láthatjuk, hogy mennyivel megyünk, mi volt az átlagunk. Ezeket az információkat egyébként a LED Remote-al kompatibilis Kiox 300 vagy Intuvia 100 kijelzőn is meg tudjuk tekinteni (nem véletlen, hogy a legtöbbször valamelyik kijelzővel együtt szerelik a LED Remote-ot) Utóbbiak kezeléshez viszont mindenképpen szükség van a LED Remote-ra, mivel csak ezen vannak gombok, amikkel az ebike rendszert tudjuk állítani.

Cyclocomputer funkciók: magán a LED Remote-on nincs, az eBike Flow appban viszont igen
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: nincs, helyette 7 led jelez vissza a rendszer állapotáról
Színek: színes led-ek
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 6 db (+, - , bekapcsoló, jobbra, balra és OK gomb)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)

Bosch Intuvia 100 kijelzőről

Az Intuvia 100 a Bosch új generációs, Smart System rendszerének a fekete-fehér, jól olvasható, nagyobb méretű vezeték nélküli kijelzője. Azok akik ismerik az “ős Intuvia”-t, ismerősnek fogják találni utódját az Intuvia 100-at is, hisz mérete lényegében azonos, ahogy az információk elrendezése is. Ugyanakkor nem csak újra “elsüti” az Intuvia-t a Bosch a Smart System-ben is, hanem meg is reformálja azt. Kezdésnek rögtön egy cserélhető elemes (kb. 2 évig bírja egy elem) vezeték nélküli tisztán csak kijelzőt takar az Intuvia 100, aminek egyetlen feladata az információk megjelenítése. Azaz a rendszer kezeléséhez mindenképpen szükség van egy Bosch LED Remote-ra vagy System Controller-re.
A kijelző vezeték nélküli kialakításának hála könnyen és egyszerűen, akár otthon is ráépíthető Bosch Smart System-es ebike-unkra, hiszen nem kell a vezetékek elvezetésével bajlódni, elég csak felcsavarozni a tartó kart, majd abba bepattintani a kijelzőt.
Lévén, hogy ez is egy okos kijelző, funkciói folyamatosan fejlődhetnek, ezeket otthonunk kényelméből, telefonunkon keresztül frissítve tudjuk telepíteni (ez igaz a Bosch rendszer többi elemére is!)
Az Intuvia 100, szemben a színes Bosch kijelzőkkel, fix információs nézetekkel bír, azaz az egyes, lapozható, információs ablakok nem szabhatóak testre sem a kijelzőn, sem az applikáción belül.

Cyclocomputer funkciók: túratáv, bringázással töltött idő, becsült hatótáv, átlagos sebesség, legnagyobb elért sebesség, összes megtett táv, pontos idő
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 2.5”
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 1 db : bekapcsoló gomb
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: CR2450 gombelem (élettartam: kb 2 év)
Levehető: igen
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)

10 sebességes Shimano Deore M5130 láncváltóról

A Deore család a Shimano megfogalmazása szerint a legjobb váltócsalád még nem profi felhasználásra. A japán gyártó váltói közül szerintünk a Deore az egyik legjobb választás, köszönhetően annak, hogy gyorsan és precízen vált, miközben fenntartása is barátibb, mint a csúcs XT rendszeré. Ez a konkrét váltó ráadásul egy LinkGlide változat, aminek a gyártó állítása szerint háromszor hosszabb az élettartama, mint a "sima" Deore-nak. Láncváltó révén csak pedálozás közben tudunk vele váltani, álló helyzetben nem!

Ez a konkrét Deore váltó egy komolyabb, (M szériás), LinkGlide-os, 10 sebességes változat (RD-M5130-10LG) egy szélesebb áttétel tartományúnak mondható 11-42-os fogszámú fogsorral.

Shimano MT200 tárcsafékről

Az MT200 a japán Shimano legelterjedtebb hidraulikus tárcsaféke, amivel számtalan ebike-on találkozhatunk: trekking, city, SUV, illetve belépő e-mtb gépeken. A hidraulikus Shimano MT200 tárcsafék megbízható fékteljesítményt nyújt és könnyen kezelhető. 2-dugattyús, hidraulikus szerkezete garantálja a következetes lassítást. Nem mellesleg egy kiváló ár-érték arányú fékrendszerről beszélhetünk, ami a legtöbb (főkképpen a trekking és city) felhasználó igényét teljességgel ki fogja elégíteni!

Suntour NX1 villáról

Az NX1 a Suntour minőségi trekking villái közül a belépő modell, a NEX kicsit "felturbózott" változata. Egészen pontosan vastagabb becsúszókat kapott, így nagyobb a torziós merevsége. Alapvetően trekking, azaz túra célra fejlesztett első lengéscsillapítóról beszélünk. Ez is egy acélrugós villa, azaz alapvetően nem sok személyre szabhatóságról beszélhetünk az NX1 esetében, preload (előfeszítés), illetve lock-out (kimerevítés) funkciókkal rendelkezik. Rugóútja 63mm.

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Bosch
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Bosch Performance Line CX - Gen.4 'Smart System' (BDU374Y)
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 85Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 340%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor Bosch PowerTube 'Smart System'
akkumulátor kapacitásinformation_mark 750 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Bosch töltő 'Smart System' (4A)
kijelző Bosch Led Remote + Intuvia 100 okostelefonnal összekapcsolható kijelző
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Diamond (férfi)
szín Ezüst
felhasználási területinformation_mark Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen)
teherbírás Normál
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa Suntour NX1 coil LO 63mm
rugóút (első villa) 63mm
lengéscsillapítás működési elve Acélrugós villa
hátsó lengéscsillapítás Merev hátsó villa
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 28
gumi (első) Schwalbe Smart Sam (47-622 / 28 x 1.75)
gumi (hátsó) Schwalbe Smart Sam (47-622 / 28 x 1.75)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano Deore M5130-10 LinkgGlide Shadow+, 10 sebességes láncváltó
fokozatok száma 10 sebesség
fogaskoszorú Shimano LG400-10 / 11-43
váltókarok Shimano Deore M5130-10 LG display
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek Shimano MT200 / MT200 2-Piston
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 180/160
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) Nem, a kormány szöge fix
markolat KTM Comp Ergo Lock
nyereg Selle Royal Essenza
nyeregcső típusa merev, alu nyeregcső
nyeregcső KTM COMP II 30.9/350
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Opcionálisan
csomagtartó csak opcióban
sárvédő csak opcióban
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
ország Ausztria