GIANT Explore E+ 3 GTS elektromos kerékpár (500Wh, sötétzöld szín)

Gyártó: Giant
Elérhetőség: Raktáron
Cikkszám: 2203716105_df

Ez a Giant egyik legjobb ár-érték arányú cross-trekking elektromos kerékpárja. “Nagytestvéreivel” ellentétben (Explore 2, 1 és 0) ez még filigránabb, vékonyabb gumis ebike, így akik a klasszikusabb formákat kedvelik, szeretni fogják ezt a gépet!

Erős, 70Nm-es Giant SyncDrive Sport motorral, 500Wh kapacitású akkumulátorral, RideControl Dash színes kijelzővel, 9 sebességes Shimano váltóval és okostelefonos összekapcsolhatósággal.

Kívánságlistára teszem
Vázméret
1.069.900 Ft 962.000 Ft (757.480 Ft + ÁFA)
GIANT Explore E+ 3 GTS elektromos kerékpár (500Wh, sötétzöld szín)
1.069.900 Ft 962.000 Ft (757.480 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Giant a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártója, talán nem véletlenül, hisz a név kötelez! Elektromos kerékpárokat a legtöbb mai márkához képest már rendkívül korán, 2006-tól gyártanak, aminek hála az ebike piac egyik öregjének tekinthetjük. Pedelec fronton (is) elmondható, hogy modelljeikkel egészen a közép kategóriától a csúcs kétkerekűekig bezárólag találkozhatunk. Jellemző a Giant ebike-jaira, hogy -a saját ALUXX ötvözetüknek is hála- valamivel könnyebbek, mint versenytársaik.

A Giant márka másik jellegzetessége pedelec fronton a saját fejlesztésű ebike rendszer, amivel nem sok gyártó büszkélkedhet, pláne nem ekkora volumenben és sokszínűségben. A Giant SyncDrive motorok Yamaha alapokon nyugszanak, viszon saját szoftverrel és egyedi megoldásokkal megfűszerezve. A többi részegység (akkumulátorok, kijelzők stb.) házon belül kerülnek fejlesztésre, a Giant-től megszokott és elvárható magas minőségben és tudással (náluk például évek óta van már okostelefonos összekapcsolhatóság).

Cross elektromos kerékpárokról

A klasszikus trekking, azaz túra és a SUV modelljeink között helyezkednek el félúton. Filigránabbak, mint egy trekking kerékpár, ugyanakkor jellemzően hiányoznak róluk a kényelmi extrák (pl: állítható dőlésszögű kormánybefogó) vagy a praktikus túra kiegészítők (ez leggyakrabban a csomagtartó). Kerékméretük 28-as, akárcsak a túra pedelec-eké és gumijuk vastagsága is inkább vékonyabbnak mondható, semmint egy ballonos, montis guminak. Ha már gumik: a cross ebike-ok gumi bütykösebb, így porózusabb terepen is jobb tapadással bírnak, mint egy klasszikus túra modell.

Ajánljuk azoknak a cross modelleket, akik egy filigránabb, sportosabb ebike-ot keresnek ami kemény talajon (aszfalt, döngölt földút) érzi magát igazán otthon, de murvás felületen sem jön zavarba. Ha jellemzően inkább túráznál, javasoljuk még a trekking ebike-jainkat is, ha viszont nagyon vegyes terepen használnád leendő ebike-od és erdőbe is gyakran tekernél, a cross modelleken kívül nézz szét SUV elektromos kerékpárjaink között is!

Giant SyncDrive Sport motorról


A SyncDrive Sport motor a Giant erősebbik motorjai közé sorolható, illetve úgy általánosságban is az erősebb ebike motorok táborát erősíti. Csúcsnyomatéka 70Nm, ami pár éve még a csúcsmotorok szintje volt! Ami viszont a mai napig nagyon impresszív szám, az a motor legnagyobb rásegítése, ami 350% Ennek hála a Sport-ot kimondottan erős, "harapós" motornak érezzük!

A motor működése is kimondottan kultúrált és kifinomult, nem rángat, profin teszi a dolgát! Ami még nagy piros pont, hogy ez az erőforrás rendelkezik egy “automata móddal”, amikor a rendszer a pedálozásunk alapján állítja a rásegítés erősségét is. Azaz ha nagyon beletaposunk a pedálba, a rendszer nem csak, hogy megtöbbszörözi az erőnket, mint egy “sima” nyomatékszenzoros motor, de a “rásegítési szintet” is feljebb kapcsolja, így még jobban megtöbbszöröződik az erőnk (pl: 100% helyett 350%-ra állítja a rásegítés mértékét).



Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 70Nm
Legnagyobb rásegítés: 350%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 350%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek: OFF, Eco, Tour, Active, Sport és Power. Illetve az említett Automata mód, amikor ezek között magától vált a rendszer.
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 3,4 kg

Giant EnergyPak akkumulátorról

Az EnergyPak nevet a Giant-nél a vázba/ra rejtett akkumulátor kapja. Szigorúan nézve egy vázra (az alsó cső tetejére) szerelt akkumulátorról beszélhetünk, amit körbevesz egy dizájn elem, aminek hála az akkumulátor "egybeolvad" a kerékpárral. Kialakításának hála könnyen és gyorsan kivehető. Kivett akkuval az alsó cső pedig jóval vékonyabb (így egyszerűbben befogatható bizonyos szállítókba például), mint a klasszikus integrált akkuk esetében.

Ez a konkrét akkumulátor 500Wh kapacitású.

Giant RideControl Dash kijelzőről

Egy kimondottan friss Giant kijelzőről beszélhetünk a RideControl Dash esetében, ami valójában egy kezelőegységgel egybeépített színes kijelző. Kompakt méretének hála megjelenése nem tolakodó, maga az egység nincs útban, ezáltal nagyobb biztonságban is van, mint a nagy kijelzők, ugyanakkor a kijelző kellően informatív és jól olvasható. Mint a többi Giant kijelző, ez is összekapcsolható a Giant okostelefonos RideControl applikációjával, amin keresztül több információt is kaphatunk bringánkról, illetve finomhangolhatjuk a rásegítési szinteket is.

A kijelző átmérője 1,4”, ugyanakkor az átgondolt szoftvernek hála jól látható még menet közben is, hisz az egyes cyclocomputer funkciókat külön-külön tudja megmutatni, melyek között az információs gombbal tudunk váltani bármikor. Amit még nagyon szeretünk ebben a kijelzőben, hogy százalékosan meg tudja mutatni az akkumulátor töltöttségét, így nem kell 5 darab rovátkára hagyatkoznunk, hogy hol áll az akkunk (mint a Bosch Intuvia, vagy a Giant RideControl Ergo esetében). De emellett más olyan funkcióval is bír, amivel csak a komolyabb, nagyobb kijelzők: össze lehet párosítani például kompatibilis pulzusmérőkel, így akár a kijelzőn is nyomon tudjuk követni pulzusunkat. Mi emellett nagyon szeretjük a pedálfordulatunk kijelzését is. Utóbbi két funkció még mindig nem tekinthető gyakorinak az ebike-ok világában.

Cyclocomputer funkciók: *összes megtett táv, pillanatnyi sebesség, becsült hatótáv, túratáv, bringázással töltött idő, átlagsebesség, legnagyobb sebesség, pulzus, pedálfordulat
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 1.4”
Színek: igen, színes kijelző
Okostelefonnal összekapcsolható: igen, Giant RideControl applikációval
Gombok száma: 6 db (rásegítés fel, rásegítés le, információs gomb, toló támogatás aktiváló, bekapcsoló gomb és világítás kapcsoló)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP67 (por ellen teljes mértékben védett és vízbe merétítés ellen 1 méteres mélységig 30 percig védett)

9 sebességes Shimano Alivio láncváltóról

Az Alivio családba a Shimano legjobb, még belépő szintű váltói tartoznak. Az ebike-ok kapcsán is népszerűnek mondható az Alivio, mivel kedvező az ár-érték aránya és fenntartása is kevesebb költséggel jár, mint a nagytestvér Deore esetében.  Utóbbival (mint a másik népszerű váltó családdal) összevetve elmondható, hogy az Alivio váltók áttétel tartománya (ezáltal a "mászási képessége") nem annyira széles, illetve a váltás gyorsasága és pontossága sem ér fel a Deore szintjére. Viszont itt megjegyeznénk, hogy még mindig egy jól, megbízhatóan és pontosan működő váltóról beszélünk, ami felülmúlja a Shimano belépő váltóit (pl: Acera)! Trekking és SUV felhasználásra szerintünk jó választás a 9 sebességes modern Alivio is, nem véletlen, hogy rendkívül sokféle, márkás ebike-ban találkozhatunk vele!

Ez a konkrét váltó egy montis változat (RD-M3100), ami egy, az átlagosnak mondható áttétel tartományt biztosító 11-36 fogas fogsorral van párosítva.

Tektro HD-M275 tárcsafékről

A HD-M275-el kezdődik a Tektro kimondottan mtb, azaz hegyi kerékpáros felhasználáshoz tervezett hidraulikus tárcsafék kínálata. Könnyen kezelhető és kellő fékerővel bír, így hű társunk lesz a túrázásaink során hosszú ideig. A hidraulikus működésnek hála ez a fék finomabban adagolható, mint egy mechanikus fék, így a fékezés precízebb lesz és kevésbé fárasztó a kezeknek.

Suntour NEX-E25 DS (63mm) villáról

A NEX a Suntour alap trekking, azaz túra célra fejlesztett villa családja (de nem a belépő villa, annál jobb!). Az egyik leggyakrabban használt első lengéscsillapító a trekking ebike-ok között, nem véletlenül. Ár-érték aránya kiváló és megbízhatóan teszi a dolgát. Acélrugós kialakítású, azaz személyre szabhatóságról nem igazán beszélhetünk.

Ez a konkrét villa egy 63mm-es -átlagos trekking- rugóúttal várja az úthibákkal való találkozást.

MIK rendszerről

A MIK gyorsrögzítős rendszerű csomagtartónak hála a kompatibilis táskákat, kosarakat lényegében csak fel kell helyeznünk a csomagtartóra és hagyni, hogy a MIK rögzítő karjai "ráharapjanak" a speciálisan kialakított dokkoló felületre a csomagtartón. A levételhez elég csak megnyomni a kioldó kart és egyszerűen leemelni táskánkat, kosarunkat.

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Giant SyncDrive
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Giant SyncDrive Sport
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 70Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 360%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor Giant EnergyPak
akkumulátor kapacitásinformation_mark 500 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Giant EnergyPak 4A Fast charger
kijelző Giant RideControl Dash színes kijelző
okostelefonos kompatibilitás Igen, Giant RideControl alkalmazáson keresztül
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Diamond (férfi)
szín Sötétzöld
felhasználási területinformation_mark Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen)
teherbírás Normál
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa Suntour NEX E25 DS
rugóút (első villa) 63mm
lengéscsillapítás működési elve Acélrugós villa
hátsó lengéscsillapítás Merev hátsó villa
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 28
gumi (első) Giant Crosscut Grael 2 (622-45 / 28 x 1.70)
gumi (hátsó) Giant Crosscut Grael 2 (622-45 / 28 x 1.70)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano Alivio RD-M3100-9 SGS Shadow, 9 sebességes láncváltó
fokozatok száma 9 sebesség
fogaskoszorú Shimano CS-HG200-9 (11-36)
váltókarok Shimano Altus
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek Tektro HD-M275
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 180/160
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) Nem, a kormány szöge fix
nyereg Selle Royal Vivo Ergo Moderate
nyeregcső típusa merev, alu nyeregcső
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható
első lámpa Axa BlueLine 30Lux Steady E6
hátsó lámpa Axa BlueLine Steady E6
csomagtartó van, teljes értékű
sárvédő van
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto

Interaktív virtuális bemutató

 

 

 

Youtube videók