Ez az oldal cookie-kat használ, hogy a legjobb élményt tudjuk nyújtani felhasználóinknak! További Információ
Termékek Menü

Novaj-Ostoros kerékpártúra

Ár:
0 Ft (0 Ft + ÁFA)
Elérhetőség: Letölthető bringás túraútvonal
Ezt az útvonalat, ha nem vagy környékbeli tuti nem ismered.

Leírás

A kerékpártúra egy kis heves megyei faluból, Novajból indul. Kiindulási pontunk a Mátyás úton lévő autóbusz állomás. Innen Ostoros felé indulva a Mátyás út-Ostorosi úton hagyjuk el a falut. Egy emelkedő legyőzése, és az utánna következő lejtő után érjük el Ostorost.

A település egy kisebb hegy oldalára épült, így hamarosan újra fölfelé haladunk a főúton a falu végéig. Itt egy jobb kanyarral egy épülő lakóparkhoz jutunk. Óvatosan lejtőzve az alján megtaláljuk az ostorosi víztározót. A hatalmas tó egy völgyzáró gáttal jött létre. Nyugodtan fújjuk ki magunkat csodáljuk az előttünk lévő tájat. (Itt csodás a naplemente.)

Visszafelé ugyanazon az úton hagyjuk el Ostorost, mint amin jöttünk. Megmászva a hegyet azonban nem gurulunk be Novajra, hanem a hegytetőn jobbra egy aszfaltozott utat találunk, amely a szőlők közé vezet. Ezen haladunk kb 500 m-t, majd balra egy a hegyre vezető utat találunk. Ezen tekerünk tovább. A végén jobbra tudunk csak fordulni, de mielőtt ezt megtennénk gyönyörködhetünk az előttünk elterülő tájban.

Tovább haladva egyszer csak egy T elágazáshoz jutunk. (És az aszfalt is elfogy.) Balra fordulva haladunk tovább, míg jobbról egy utat nem látunk. Jobbra fordulva párszáz méter után egy kereszteződéshez érünk. (Az út ismét aszfaltozott lesz.) Itt balra fordulva begurulunk Novajra a kiindulási pontra.

Ajánlott látnivalók:

Nagyon szép a túra felénél lévő Ostorosi-víztározó, Illetve vissza felé a szőlők között vezető úton csodás rálátás van a Bükk-hegység lábára.

Paraméterek

Szintemelkedés 233méter
Átlagos meredekség 2%
Körtúra vagy egyirányú Körtúra
Gyerekbarát Igen, végig ajánlott gyerekekkel is