GIANT Explore E+ 3 STA elektromos kerékpár (500Wh, space grey)

Gyártó: Giant
Elérhetőség: Rendelhető
Cikkszám: 2303709105_tf
Kívánságlistára teszem
Vázméret
1.159.900 Ft (913.307 Ft + ÁFA)
GIANT Explore E+ 3 STA elektromos kerékpár (500Wh, space grey)
1.159.900 Ft (913.307 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Giant a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártója, talán nem véletlenül, hisz a név kötelez! Elektromos kerékpárokat a legtöbb mai márkához képest már rendkívül korán, 2006-tól gyártanak, aminek hála az ebike piac egyik öregjének tekinthetjük. Pedelec fronton (is) elmondható, hogy modelljeikkel egészen a közép kategóriától a csúcs kétkerekűekig bezárólag találkozhatunk. Jellemző a Giant ebike-jaira, hogy -a saját ALUXX ötvözetüknek is hála- valamivel könnyebbek, mint versenytársaik.

A Giant márka másik jellegzetessége pedelec fronton a saját fejlesztésű ebike rendszer, amivel nem sok gyártó büszkélkedhet, pláne nem ekkora volumenben és sokszínűségben. A Giant SyncDrive motorok Yamaha alapokon nyugszanak, viszon saját szoftverrel és egyedi megoldásokkal megfűszerezve. A többi részegység (akkumulátorok, kijelzők stb.) házon belül kerülnek fejlesztésre, a Giant-től megszokott és elvárható magas minőségben és tudással (náluk például évek óta van már okostelefonos összekapcsolhatóság).

A trekking kerékpárokról

Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.

Egy trekking bringát tehát alapvetően aszfaltos túrázásra terveztek, de természetesen a városi közlekedésben is szuperül teljesítenek. Ugyanakkor akkor sem kell megijednünk, ha le kell térnünk a műútról és például egy gáton találjuk magunkat, egy trekking bringára ilyen murvás úton is számíthatunk.

Giant SyncDrive Sport motorról


A SyncDrive Sport motor a Giant erősebbik motorjai közé sorolható, illetve úgy általánosságban is az erősebb ebike motorok táborát erősíti. Csúcsnyomatéka 70Nm, ami pár éve még a csúcsmotorok szintje volt! Ami viszont a mai napig nagyon impresszív szám, az a motor legnagyobb rásegítése, ami 350% Ennek hála a Sport-ot kimondottan erős, "harapós" motornak érezzük!

A motor működése is kimondottan kultúrált és kifinomult, nem rángat, profin teszi a dolgát! Ami még nagy piros pont, hogy ez az erőforrás rendelkezik egy “automata móddal”, amikor a rendszer a pedálozásunk alapján állítja a rásegítés erősségét is. Azaz ha nagyon beletaposunk a pedálba, a rendszer nem csak, hogy megtöbbszörözi az erőnket, mint egy “sima” nyomatékszenzoros motor, de a “rásegítési szintet” is feljebb kapcsolja, így még jobban megtöbbszöröződik az erőnk (pl: 100% helyett 350%-ra állítja a rásegítés mértékét).

Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 70Nm
Legnagyobb rásegítés: 350%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 350%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, Eco, Tour, Active, Sport és Power. Illetve az említett Automata mód, amikor ezek között magától vált a rendszer.
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 3,4 kg

Giant EnergyPak akkumulátorról

Az EnergyPak nevet a Giant-nél a vázba/ra rejtett akkumulátor kapja. Szigorúan nézve egy vázra (az alsó cső tetejére) szerelt akkumulátorról beszélhetünk, amit körbevesz egy dizájn elem, aminek hála az akkumulátor "egybeolvad" a kerékpárral. Kialakításának hála könnyen és gyorsan kivehető. Kivett akkuval az alsó cső pedig jóval vékonyabb (így egyszerűbben befogatható bizonyos szállítókba például), mint a klasszikus integrált akkuk esetében.

Giant RideControl Dash kijelzőről

Egy kimondottan friss Giant kijelzőről beszélhetünk a RideControl Dash esetében, ami valójában egy kezelőegységgel egybeépített színes kijelző. Kompakt méretének hála megjelenése nem tolakodó, maga az egység nincs útban, ezáltal nagyobb biztonságban is van, mint a nagy kijelzők, ugyanakkor a kijelző kellően informatív és jól olvasható. Mint a többi Giant kijelző, ez is összekapcsolható a Giant okostelefonos RideControl applikációjával, amin keresztül több információt is kaphatunk bringánkról, illetve finomhangolhatjuk a rásegítési szinteket is. A kijelző átmérője 1,4”, ugyanakkor az átgondolt szoftvernek hála jól látható még menet közben is, hisz az egyes cyclocomputer funkciókat külön-külön tudja megmutatni, melyek között az információs gombbal tudunk váltani bármikor. Amit még nagyon szeretünk ebben a kijelzőben, hogy százalékosan meg tudja mutatni az akkumulátor töltöttségét, így nem kell 5 darab rovátkára hagyatkoznunk, hogy hol áll az akkunk (mint a Bosch Intuvia, vagy a Giant RideControl Ergo esetében). De emellett más olyan funkcióval is bír, amivel csak a komolyabb, nagyobb kijelzők: össze lehet párosítani például kompatibilis pulzusmérőkel, így akár a kijelzőn is nyomon tudjuk követni pulzusunkat. Mi emellett nagyon szeretjük a pedálfordulatunk kijelzését is. Utóbbi két funkció még mindig nem tekinthető gyakorinak az ebike-ok világában.

Cyclocomputer funkciók: *összes megtett táv (ODO), pillanatnyi sebesség (Speed), becsült hatótáv (Range), túratáv (Distance), bringázással töltött idő (Trip time), átlagsebesség (Avg speed), legnagyobb sebesség (Max speed), pulzus (Heart rate), pedálfordulat (Cadence)
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 1.4”
Színek: igen, színes kijelző
Okostelefonnal összekapcsolható: igen, Giant RideControl applikációval
Gombok száma: 6 db (rásegítés fel, rásegítés le, információs gomb, toló támogatás aktiváló, bekapcsoló gomb és világítás kapcsoló)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP67 (por ellen teljes mértékben védett és vízbe merétítés ellen 1 méteres mélységig 30 percig védett)

Váltórendszer: 9 sebességes Shimano Alivio

Az Alivio családba a Shimano legjobb, még belépő szintű váltói tartoznak. Az ebike-ok kapcsán is népszerűnek mondható az Alivio, mivel kedvező az ár-érték aránya és fenntartása is kevesebb költséggel jár, mint a nagytestvér Deore esetében.  Utóbbival (mint a másik népszerű váltó családdal) összevetve elmondható, hogy az Alivio váltók áttétel tartománya (ezáltal a "mászási képessége") nem annyira széles, illetve a váltás gyorsasága és pontossága sem ér fel a Deore szintjére. Trekking felhasználásra szerintünk jó választás a 9 sebességes modern Alivio is, nem véletlen, hogy rendkívül sokféle, márkás ebike-ban is találkozhatunk vele!

 

Suntour NEX 25 villáról

A NEX 25 a Suntour alap trekking, azaz túra célra fejlesztett villa családja. Az egyik leggyakrabban használt első lengéscsillapító a trekking ebike-ok között, nem véletlenül. Ár-érték aránya kiváló és megbízhatóan teszi a dolgát. Acélrugós kialakítású, azaz személyre szabhatóságról nem igazán beszélhetünk, viszont a komolyabb NEX 25 villák már lock-olhatóak (kimerevíthetőek). Jellemzően 63mm rugóúttal várják az úthibákkal való találkozást, de nagyobb, 75mm-es változatban is kérhetik a gyártók, ami extra komfortot biztosít.

MIK rendszerről

A MIK gyorsrögzítős rendszerű csomagtartónak hála a kompatibilis táskákat, kosarakat lényegében csak fel kell helyeznünk a csomagtartóra és hagyni, hogy a MIK rögzítő karjai "ráharapjanak" a speciálisan kialakított dokkoló felületre a csomagtartón. A levételhez elég csak megnyomni a kioldó kart és egyszerűen leemelni táskánkat, kosarunkat.

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Giant SyncDrive
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Giant SyncDrive Sport
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 70Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 350%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor Giant EnergyPak
akkumulátor kapacitásinformation_mark 500 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Giant EnergyPak 4A Fast charger
kijelző Giant RideControl Dash színes kijelző
okostelefonos kompatibilitás Igen, Giant RideControl alkalmazáson keresztül
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Trapéz (női)
szín Ezüst
felhasználási területinformation_mark Aszfaltra
teherbírás Normál
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa Suntour NEX DS
rugóút (első villa) 63mm
lengéscsillapítás működési elve Acélrugós villa
hátsó lengéscsillapítás Merev hátsó villa
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 28
gumi (első) Giant Crosscut Gravel 2, 700x50c, Tubeless Ready (28 x 2.00 / 50-622)
gumi (hátsó) Giant Crosscut Gravel 2, 700x50c, Tubeless Ready (28 x 2.00 / 50-622)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano Alivo M3100-9 SGS Shadow - 9 sebesség
fokozatok száma 9 sebesség
fogaskoszorú Shimano CS-HG200 (11-36)
váltókarok Shimano Altus
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek Tektro HD-M275
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 180/160
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
nyereg Selle Royal Vivo Ergo Moderate
nyeregcső típusa merev, alu nyeregcső
nyeregcső Giant 30.9mm, 2-bolt Micro Adjustable, Forged Aluminium
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható
első lámpa Axa BlueLine 30Lux Steady E6
hátsó lámpa Axa BlueLine Steady E6
csomagtartó van, MIK rendszerű gyorsrögzítős
sárvédő van
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto