Ez az oldal cookie-kat használ, hogy a legjobb élményt tudjuk nyújtani felhasználóinknak! További Információ
Termékek Menü

Azub 2018-as újdonságai

Azub 2018-as újdonságai

Kicsinek tartod a háromkerekűek első kerekeit? Nagyobb kerekeken gördülnél? Akkor az Azub TiFly X Neked való!

És ez csak egy újdonság a sok közül, nézzük mire számíthatunk áprilistól!

1, AZUB TiFly X - a SUV trike

Kezdetben vala a 20"-os kerék egyeduralma. Sokáig a trike-ok mindhárom kereke 20"-os méretű volt.

Mivel az utak minősége miatt ez nem mindenkinek volt elegendő, így a kényelem további fokozása miatt megjelentek a háromkerekű rekumbenseknél a nagyobb hátsó kerekek, majd a hátsó és legvégül az első lengéscsillapítás is. Az első kerék mérete azonban évtizedekig megmaradt kis méretűnek!

 

Azub TiFly X

 

Az Azub innovatív, a felhasználók igényeire érzékeny fekvőkerékpár gyártóként azonban már egy ideje feszegeti a határokat ezügyben is. Elsőként a FAT, azaz a dagadt gumikkal szerelt modelljénél váltott nagyobb méretre, viszont 2018-ban már az utóbbi évek legsikeresebb modelljét, az össztelós Ti-Fly-t is lehet kérni nagyobb, jelen esetben 26"-os első kerekekkel. Új kategória született így SUV a trájkok között. Ez a TiFly X modell, mellyel már nyugodtan elmondhatjuk, hogy itt a Kánaán!


Azub TiFly X első lengéscsillapítás

 

Teljes a kényelem, hiszen nem csak az elöl-hátul csillapított váz, hanem mindhárom kerék és a felszerelt ballonosabb külsők is a komfort maximalizálását végzik. Így már amellett, hogy a montis kerekeken gördülve az erdei ösvényeknek is bátran nekivághatunk, úgy suhanhatunk a leggyatrább utakon is, mintha egy láthatatlan szellem vasalóval simította volna el azt előttünk! 

 

Azub TiFly X

 

Kérdés persze, hogy valóban szükség van-e ennyire a komfort növelésére? Bevallom ebben nem vagyok biztos, hiszen már egy merev vázas Azub trike is megfelelő a legtöbb esetben, hogy a lengéscsillapított hátsó kerekű Azub Tetris modellről ne is ejtsek szót, de ahogy mondani szokták: "Evés közben jön meg az étvágy!", úgyhogy könnyen lehet, hogy az Azubnak lesz igaza, és az emberek még többre vágynak, mint az eddigi csúcskomfort, a "sima" TiFly. További információk a Ti-Fly X-ről ide kattintva.

2, AZUB pedelec rásegítéssel

Akik még többre vágynak, és szeretnék, hogy a hajtás is kényelmesebb legyen, és ne okozzon gondot egyik emelkedő sem, elektromos rásegítést is kérhetnek bármelyik modellükre, így akár a TiFly X modellre is. Az Azub a fekvőkerékpárt gyártók közül elsőként integrálta modelljeibe a Shimano új motorját a Shimano E8000-t. Ezzel az erdei meredek ösvények sem jelentenek majd problémát a TiFly X tulajdonos számára, ezeken sem kell a tüdejét kiköpve felszenvednie magát, hiszen a Shimano pedelec motorjának segítségével őszinte lehet a mosolya felfelé tekerés közben is! Csak beállítja a kezelőn a kívánt rásegítési fokozatot, és ameddig ő teker, addig a motor is besegít a hajtásba a választott fokozatnak és a tekerés erősségének függvényében. (Persze a rásegítés ki is kapcsolható, ha önerőből akar valaki tekerni, de aki egyszer ráérez a pedelec előnyeire, az ritkán fogja kikapcsolni, inkább kihasználja, hogy ugyanannyi idő alatt nagyobb távolságokat tud bejárni.)

A Shimano középmotorja egyébként a boom végére kerül beépítésre (hasonlóan a Pinion váltóhoz), hiszen a hajtómű ott foglal helyet a fekvőkerékpárokon. Az akku pedig oldalra, az ülés mögé kerül.

Azub TiFly X pedelec verzió Shimano 8000 motorral
Ha pedig valaki agymotort szeretne - például azért, hogy lejtmenetben vagy fékezéskor a generátor funkció révén vissza tudjon nyerni a hajtáskor elhasznált energiából és tölteni tudja az akkumulátort illetve kímélni a fékeket -, annak továbbra is a Bionx kiváló elektromos szettjeivel szerelik a többi Azub modellt. 

És ha most azt hisszük, hogy ezt már nem lehet fokozni, az Azub még ezt is képes lesz megfejelni 2018 áprilisától! 

3, Automata váltó

A technológia már ott tart, hogy nem kell váltanunk sem, a Shimano pedelec motorja a Shimano Di2 váltójával kombinálva mindig az optimális fokozatot választja ki számunkra, így biztosítva, hogy tökéletesen egyenletes erőkifejtéssel tudjunk haladni bármilyen domborzati viszony közepette, és közben még a váltóval se kelljen bajlódnunk, tökéletesen megoldja azt helyettünk az okos elektronika. A rendszer mindig kiválasztja az aktuális helyzethez ideális váltó fokozatot. Ha megállunk, agyváltó esetén a rendszer automatikusan levált könnyű indulást lehetővé tevő fokozatba, majd a sebesség növekedésével, illetve a hajtás könnyebbé válásával együtt azonnal feljebb  is kapcsol. Pont mint egy automata autónál!

Emlékszem, jópár évvel ezelőtt több barátom és ismerősöm nyilatkozott kissé lenézően az amerikai autósok automata váltós mániájáról. Akkor még számukra a a vezetés öröméhez hozzátartozott a kézi váltó használata, ezért el se tudták képzelni, hogy automata váltós autójuk legyen. Az utóbbi pár évben azonban érdekes módon közülük egyre többen járnak automata váltós autóval... 
Ha ezen tapasztalatból indulok ki, csak idő kérdése, és a kerékpároknál is el fog terjedni az automata váltó!

4, Megváltozott szett kínálat

Nem szükséges persze rögtön ekkorát ugrani előre a high-tech világba. Akiket nem érdekel az elektromos rásegítés, vagy az automata váltó, számukra is tudunk érdekes újdonságokkal szolgálni az Azub új, 2018-as kínálatában. Nézzük milyen szettekkel lesznek ezentúl rendelhetőek az Azub fekvőkerékpárok:

Sram Eagle 1x12 szett Azub TiFly X kerékpáron

a,  A SRAM Eagle 1x12

High-tech MTB szett, óriási, 500%-os áttétel tartománnyal, melyet csak a hátsó fokozatokkal ér el a 10-50-es kazettával! Egyetlen váltókarral válthatunk a fokozatok között, így nem kell foglalkozni az első és a hátsó váltó átfedő fokozataival. 

Shimano Metrea 2x11 szett egy Azub fekvőkerékpáron

b, Shimano Metrea 2x11 

Természetesen a Shimano sem akar lemaradni, így ha valaki nem riad vissza az első és a hátsó váltó használatától, annak még nagyobb, 550%-os áttétel tartomány a jutalma. A Metrea modellcsaládot a Shimano kifejezetten a városi bringások számára fejlesztette ki, viszont a fekvőbringások számára a túrázáshoz is tökéletes, mivel az Azub egy olyan új alsókormányt fejlesztett ki, mellyel még kényelmesebb lesz a váltó és a fék kezelhetősége, ráadásul igazán gyönyörű, letisztult és tökéletesen ergonomikus egy ilyen kombinált váltó és fékkarral szerelt Azub trike! 

c, Shimano Acera 3x9

A korábbi 3x8-as, azaz 24 sebességes Acera váltót 3x9-esre cseréli az Azub az alap modelleknél, így a korábbinál nagyobb áttétel tartományt kapunk jó ár/érték és szebb design és beígért még jobb minőség mellett. Ez igazán jól hangzik!

d, Shimano Deore 3x10 

Mivel az Acera is tudja már a 3x9-es rendszer, így az eddig 3x9 fokozatot nyújtó Deore helyett a 3x10-es Deore-t kínálja az Azub az Aceránál jobbra vágyó, kifejezetten igényes, de az árat is figyelembe vevő vásárlói számára.

Ha pedig valaki ezeknél még jobbat vagy mást szeretne, ott van a Shimano XT 12 sebességes Di2 váltója, valamint az álló helyzetben is kapcsolható Rohloff, Pinion és  Nuvinci váltók, melyek továbbra is kérhetőek az Azub bringákkal.

Igyekeznek a nagy változatosság mellett a szállítási időket is minimalizálni, ezért a népszerűbb kiviteleket igyekeznek vagy készletről szállítani, vagy 4-6 hetes határidővel teljesíteni, viszont a speciálisabb igényekre (ilyen a Pinion vagy a Rohloff is) hosszabb szállítási időt fognak tudni csak vállalni várhatóan.

 

5, Hálós ülések 3 méretben

Eddig az Azubnak csak egyetlen méretben volt hálós ülése a háromkerekűihez. Bár a hálós ülés sokkal jobban tud idomulni a hát vonalához, mint egy kompozit technológiával készült merev fekvőkerékpár ülés, ezért sokáig csak egy méretben volt elérhető, azonban a vevői visszajelzések alapján nem volt tökéletes mindenki számára. Egy vékony, alacsony hölgynek érthetően más felel meg, mint egy közepes testalkatú férfinak, és akkor még a túlsúlyos vagy a kifejezetten magas potenciális felhasználókról nem is beszéltünk. Az Azub fejlesztői ezért úgy döntöttek, hogy amellett, hogy a jelenlegi standard méretű ülésüket is továbbfejlesztették, még két további hálós üléssel bővitették a kínálatukat: egy kisebb, csupán 335mm széleset a 165 cm-nél alacsonyabbaknak, és egy nagyobb, 410 mm széleset a túlsúlyos illetve a túl magas bringások számára kínálnak. Annak érdekében, hogy a kormányozhatóság és a helykínálat is javuljon, a kormányokon is módosítottak, illetve a széles üléshez kormány szélesítő adaptert gyártanak. 

 

A fentiek mellett még van pár apró módosítás (például olcsóbb, nem gyorscsatlakozós tengely a tárcsafékes első kerekekhez, más külsők, megváltozott külső kínálat, stb), de mivel ezek már tényleg csak keveseket érintenek, és nem olyan jelentősek, most ezeket nem részleteznénk jobban.

 

Láthatóan az AZUB-nál a fejlesztés továbbra is gőzerővel folyik, és ez a jövőben is biztosítéka lesz annak, hogy a csehek a világ egyik vezető fekvőkerékpár gyártójaként növelni tudják világpiaci részesedésüket. Az biztos, hogy az új üzem, melybe idén költöznek, már nem lesz korlátja a termelés felfuttatásának!

Sok sikert kívánunk Nekik és persze rengeteg kellemes bringatúrát minden jelenlegi és jövőbeni Azub fekvőkerékpár tulajdonosnak! 

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog
blog comments powered by Disqus