Férfi (diamond, gyémánt) vázas kerékpár
A klasszikus kerékpár sziluett megtestesítője ez a vázforma. Közel vízszintes felsőcső jellemezi, így a három váztípus közül ezt a legnehezebb átlépni. Ez különösen akkor válik fontossá, amikor a csomagtartónk tetejére magasabb táskákat, kosarat, csomagokat rögzítettünk. Emiatt a hátsó kerék feletti láblendítésről le kell mondanunk. Viszont kialakításának hála ez a legmerevebb, csavarodásra legkevésbé hajlandó váztípus. Túra elektromos kerékpár kategóriában férfiak vásárolják szinte kivétel nélkül.
Férfi vázas túra ebike-jainkat itt megtalálod.
Női (trapéz) vázas kerékpár
Ezt tekinthetjük, illetve nevezhetjük a klasszikus női kerékpár váznak. A felső cső itt még “jelen van”, viszont már messze kerül a vízszintestől, nagyjából 45 fokos szögben csatlakozik a nyeregcső közepéhez. Ez azt a célt szolgálja, hogy a szebbik nem könnyebben át tudja lépni a kerékpár vázát. Ez jól jön akkor is, ha nagyon magasra vannak pakolva a cókmókok csomagtartón. (mivel itt sem igazán opció, hogy átlendítjük a lábunkat a hátsó kerék felett) Szintén egy merev, stabil váztípusról van szó. Jellemzően hölgyek választják ezt a váztípust, de időnként urak is erre szavaznak a könnyebb átléphetőség miatt. Tapasztalatunk szerint ugyanakkor évről évre kevesebben választják ezt a váztípust a komfort váz javára.
Női vázas túra elektromos kerékpárjaink itt találod.
Komfort (unisex, hattyú, alacsony átlépéses) kerékpár váz
Az elmúlt pár évben lett igazán domináns ez a váztípus, aminek én kimondottan örülök, hiszen egy nagyon szerethető koncepcióról van szó. Az alacsony átlépéses váz “forradalmának” sokat segített, hogy a gyártók mostanra már kellően merev, stabil vázakat tudnak gyártani felső cső nélkül is. A komfort váz lényege ugyanis az, hogy nincsen felső cső, "csak" egy nyeregcső, illetve egy extra merevítést kapott alsócső. Ennek több előnye is van:
- Rendkívül kényelmes, hiszen itt ülünk a legegyenesebb háttal a kerékpáron. A csuklóink, vállaink, így kisebb terhelést kapnak és a nyakunk sem szükséges annyira felszegni, hogy jól lássunk.
- Gyerekjáték a le- és felszállás is, függetlenül attól, hogy a csomagtartónk mennyire van megpakolva. A lábunkat alig kell felemelni a földről, hogy átlépjük a vázat.
- Megálláskor, nem kell attól tartani, hogy koronaékszereket és egyéb érzékeny testrészeket beverhetünk a túl közeli felső csőbe. (jelen sorok írója már párszor "odaverte" magát a pirosnál, amikor lehuppant a nyeregből, hogy a felső cső felett álljon stabilan, amíg vár)
- Plusz pont: itt számít legkevésbé, hogy milyen méretű maga a váz. A nyeregcső magasságával és a kormány dőlésszögének állításával könnyen megtalálható az ideális pozíció. Ennek hála különböző testmagasságú felhasználók is jól érzik magukat rajta. Ezért, ha egy családba csak egy ebike-ot szeretnének vásárolni, de azt többen is használnák (pl: a férfi hétköznap munkába járáshoz, míg hétvégén a feleség túrázáshoz), mindig a komfort vázat javasoljuk!
Ajánljuk bárkinek, nemtől függetlenül, akinek fontos, hogy a könnyű legyen a le- és felszállás. Azoknak, akik szeretnek egyenes háttal ülve kerékpározni és akik a kényelmet helyezik előtérbe a sportosság helyett. A három váztípus közül ugyanis ez a legkevésbé sportos, légellenállásunk itt a legnagyobb. Ez a nagyobb vitorla felülettel járó egyenes hátas testtartás következménye. A nagyobb légellenállás ugyanakkor egy pedelec esetében egy olyan áldozat, amit az elektromos rásegítés könnyed elfed.
Unisex, komfort vázas elektromos kerékpárjainkat keresd itt.