PEGASUS Estremo Evo 9 Lite elektromos kerékpár (700Wh, indigo)

Gyártó: Pegasus
Elérhetőség: Előrendelésre
Cikkszám: 524909220745_df
Kívánságlistára teszem
Vázméret
2.174.900 Ft (1.712.520 Ft + ÁFA)
PEGASUS Estremo Evo 9 Lite elektromos kerékpár (700Wh, indigo)
2.174.900 Ft (1.712.520 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Pegasus egy több, mint 40 éves prémium német gyártó, akik abból a szempontból (is) különlegesek, hogy a kínálatuk nagyon specifikus. Olyan gyártókkal Dunát lehet rekeszteni, akik mindent gyártanak (monti, cross, túra, városi stb.). Olyanokból is van egy pár, akik egy területre fókuszálnak, ez az esetek túlnyomó részében azonban a mountain bike-ok világát jelenti. A kimondottan túra, illetve városi ebike-okat tervező és gyártó márkákból már sokkal-sokkal kevesebb van. A Pegasus pedig ilyen szerencsénkre!

Ez a dedikált fókusz meg is látszik a Pegasus elektromos kerékpárjain. Itt egy dolog számít egy új modell tervezésekor: legyen kényelmes és kiválóan kezelhető (azon felül persze, hogy technikailag és esztétikailag TOP legyen). Annak hála, hogy a cég tervezőinek nem kell a különféle -jelentősen eltérő- felhasználási kategóriák között "szétszakadniuk", 40 éven át "faraghatták" a tökéletes túra, illetve városi kerékpár "receptjét".

Ez pedig testet ölt minden egyes Pegasus modellben, amik szerintünk és a vevők visszajelzései alapján is kategóriájukban az egyik, ha nem a legkomfortosabb ebike-oknak számítanak. Olyannak, amin már az első ülésre otthon érezzük magunkat. Olyan megoldásokkal találkozhatunk itt, amik más gyártók versenytárs modelljeiben jellemzően nem találkozhatunk: nagyobb, 63mm helyett 75mm-es rugóút az extra kényelemért, átütőtengelyes első villa az extra kezelhetőségért és praktikumért, hogy csak párat említsünk.

A gyártó szinte a teljes palettájában a Bosch motorjait használja (másik a Pinion MGU, ami először többek között a Pegasus pedelec-ekben debütált), így elektromos rásegítés terén is a legjobbat fogjuk kapni.

A trekking kerékpárokról

Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.

Pinion MGU E1.9 egyedülálló motor-váltó rendszerről


Az ebike-ok fejlődését látva egyre hangosabb volt a kérdés: mikor lesz végre a motor egybeépítve a váltóval, ezzel egy zárt, mondhatni golyóálló rendszert alkotva, ami lényegében csak előnyökkel bír a klasszikus motor és külön váltó felálláshoz képest. A válasz sokáig váratott magára, hisz egy nagyon speciális váltóra van szükség, nem elég, ha egy gyártó jó láncváltókat vagy agyváltókat gyárt, itt nagyon másra van szükség. A megoldás végül a Pinion MGU rendszerének képében érkezett meg, nem véletlenül: a Pinion évek óta különleges “középagy” váltóiról híres, amit a mérnökök sikeresen egybe tudtak építeni egy bivalyerős nyomatékszenzoros középmotorral.

Az eredmény: egy váltórendszer, ami terhelés alatt és álló helyzetben is váltható (ezzel szükségtelenné téve a kérdést, hogy akkor most a láncváltó vagy az agyváltó-e a jobb. A válasz: a Pinion MGU!). A motorba integrált, 9 sebességes váltórendszer ráadásul szélesebb áttétel tartománnyal bír, mint a legjobb Shimano vagy Sram láncváltók, a rendszer áttétel tartománya ugyanis brutális, 568%!
Ez az elképesztően széles áttétel egy bivalyerős motorral párosul, aminek átlagos csúcsnyomatéka 85Nm (azért átlagos, mert minden sebesség fokozatban más lesz a csúcsnyomaték, 1-es áttételben például 160Nm!).

Az integráltság nagy előnye továbbá, hogy lényegében minden zárt, minimális a külső hatásoknak kitett forgó, kopó alkatrészek száma. Így a láncszakadást, leesést, váltó elállítódást is elfelejthetjük. Sőt, karbon szíjat is használhatunk!
Külön öröm, hogy a rendszer tömege és mérete meglehetősen korrekt lett: 4kg, ami nagyon jó érték, hisz itt a mérleg nyelvét nem csak a motor “nyomja”, de a váltó is. Egy átlagos, 11 sebességes láncváltó fogsorral kb. 1kg, míg egy agyváltó 1,5-2kg, így ha ezek tömegét levonjuk, láthatjuk, hogy a motor maga kb. 2-3 kg, ami élvonalbéli érték!


Végére az elmaradhatatlan hab azonos a bizonyos tortán: a Pinion MGU nem csak manuális sebességváltásra képes, hanem automatikus váltó funkcióval is bír! Ha emellé még az automata elektromos rásegítést is bekapcsoljuk, nekünk tényleg már csak a könnyed pedálozás, a kormányzás és a fékezés marad.

Működési elv: Nyomatékszenzor + integrált, 9 sebességes középagyváltó
Csúcsnyomatéka: 160Nm, átlagos csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 400%
Mit jelent ez? FLY-ban, a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 400%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek: OFF, ECO, FLOW, FLEX, FLY
Váltó sebesség fokozatok száma: 9
Váltó áttétel tartománya: 568%
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 4 kg

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Pinion
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor FIT Pinion MGU E1.9
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 85Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 400%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor FIT UltraTube
akkumulátor kapacitásinformation_mark 700 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő FIT 3A-s akkumulátor töltő
kijelző FIT 2.0 Compact (okostelefonnal összekapcsolható)
okostelefonos kompatibilitás Igen, FIT E-Bike Control alkalmazáson keresztül
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Diamond (férfi)
szín Kék
felhasználási területinformation_mark Aszfaltra
teherbírás Normál
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa SUNTOUR Mobie-25 AIR 15LH
rugóút (első villa) 100mm
lengéscsillapítás működési elve Levegős villa
hátsó lengéscsillapítás Merev hátsó villa
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 28
gumi (első) SCHWALBE Marathon Almotion Performance (28 x 2.15 / 55-622)
gumi (hátsó) SCHWALBE Marathon Almotion Performance (28 x 2.15 / 55-622)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Motorba integrált Pinion középagy váltó (Pinion MGU)
váltó 9 sebességes Pinion váltó a motorba integrálva (Pinion MGU E1.9) Áttétel tartomány: 568%
fokozatok száma 9 sebesség
váltókarok Pinion
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek SHIMANO BR-MT200
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 180/180
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
nyereg Zecure Comfort Men
nyeregcső típusa merev, alu nyeregcső
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható
első lámpa FUXON FS-50 EB, 50 Lux
hátsó lámpa FUXON R-Glow EB, COB
csomagtartó van, MonkeyLoad rendszerű gyorsrögzítős
sárvédő van
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
ország Németország
Ambringa selection Ambringa Selection tag