Leírás és Paraméterek
A Pegasus egy több, mint 40 éves prémium német gyártó, akik abból a szempontból (is) különlegesek, hogy a kínálatuk nagyon specifikus. Olyan gyártókkal Dunát lehet rekeszteni, akik mindent gyártanak (monti, cross, túra, városi stb.). Olyanokból is van egy pár, akik egy területre fókuszálnak, ez az esetek túlnyomó részében azonban a mountain bike-ok világát jelenti. A kimondottan túra, illetve városi ebike-okat tervező és gyártó márkákból már sokkal-sokkal kevesebb van. A Pegasus pedig ilyen szerencsénkre!
Ez a dedikált fókusz meg is látszik a Pegasus elektromos kerékpárjain. Itt egy dolog számít egy új modell tervezésekor: legyen kényelmes és kiválóan kezelhető (azon felül persze, hogy technikailag és esztétikailag TOP legyen). Annak hála, hogy a cég tervezőinek nem kell a különféle -jelentősen eltérő- felhasználási kategóriák között "szétszakadniuk", 40 éven át "faraghatták" a tökéletes túra, illetve városi kerékpár "receptjét".
Ez pedig testet ölt minden egyes Pegasus modellben, amik szerintünk és a vevők visszajelzései alapján is kategóriájukban az egyik, ha nem a legkomfortosabb ebike-oknak számítanak. Olyannak, amin már az első ülésre otthon érezzük magunkat. Olyan megoldásokkal találkozhatunk itt, amik más gyártók versenytárs modelljeiben jellemzően nem találkozhatunk: nagyobb, 63mm helyett 75mm-es rugóút az extra kényelemért, átütőtengelyes első villa az extra kezelhetőségért és praktikumért, hogy csak párat említsünk.
A gyártó szinte a teljes palettájában a Bosch motorjait használja (másik a Pinion MGU, ami először többek között a Pegasus pedelec-ekben debütált), így elektromos rásegítés terén is a legjobbat fogjuk kapni.
A trekking kerékpárokról
Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.
Pinion MGU E1.9 egyedülálló motor-váltó rendszerről
Az ebike-ok fejlődését látva egyre hangosabb volt a kérdés: mikor lesz végre a motor egybeépítve a váltóval, ezzel egy zárt, mondhatni golyóálló rendszert alkotva, ami lényegében csak előnyökkel bír a klasszikus motor és külön váltó felálláshoz képest. A válasz sokáig váratott magára, hisz egy nagyon speciális váltóra van szükség, nem elég, ha egy gyártó jó láncváltókat vagy agyváltókat gyárt, itt nagyon másra van szükség. A megoldás végül a Pinion MGU rendszerének képében érkezett meg, nem véletlenül: a Pinion évek óta különleges “középagy” váltóiról híres, amit a mérnökök sikeresen egybe tudtak építeni egy bivalyerős nyomatékszenzoros középmotorral.
Az eredmény: egy váltórendszer, ami terhelés alatt és álló helyzetben is váltható (ezzel szükségtelenné téve a kérdést, hogy akkor most a láncváltó vagy az agyváltó-e a jobb. A válasz: a Pinion MGU!). A motorba integrált, 9 sebességes váltórendszer ráadásul szélesebb áttétel tartománnyal bír, mint a legjobb Shimano vagy Sram láncváltók, a rendszer áttétel tartománya ugyanis brutális, 568%!
Ez az elképesztően széles áttétel egy bivalyerős motorral párosul, aminek átlagos csúcsnyomatéka 85Nm (azért átlagos, mert minden sebesség fokozatban más lesz a csúcsnyomaték, 1-es áttételben például 160Nm!).
Az integráltság nagy előnye továbbá, hogy lényegében minden zárt, minimális a külső hatásoknak kitett forgó, kopó alkatrészek száma. Így a láncszakadást, leesést, váltó elállítódást is elfelejthetjük. Sőt, karbon szíjat is használhatunk!
Külön öröm, hogy a rendszer tömege és mérete meglehetősen korrekt lett: 4kg, ami nagyon jó érték, hisz itt a mérleg nyelvét nem csak a motor “nyomja”, de a váltó is. Egy átlagos, 11 sebességes láncváltó fogsorral kb. 1kg, míg egy agyváltó 1,5-2kg, így ha ezek tömegét levonjuk, láthatjuk, hogy a motor maga kb. 2-3 kg, ami élvonalbéli érték!
Végére az elmaradhatatlan hab azonos a bizonyos tortán: a Pinion MGU nem csak manuális sebességváltásra képes, hanem automatikus váltó funkcióval is bír! Ha emellé még az automata elektromos rásegítést is bekapcsoljuk, nekünk tényleg már csak a könnyed pedálozás, a kormányzás és a fékezés marad.
Működési elv: Nyomatékszenzor + integrált, 9 sebességes középagyváltó
Csúcsnyomatéka: 160Nm, átlagos csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 400%
Mit jelent ez? FLY-ban, a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 400%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek: OFF, ECO, FLOW, FLEX, FLY
Váltó sebesség fokozatok száma: 9
Váltó áttétel tartománya: 568%
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 4 kg
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Pinion |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | FIT Pinion MGU E1.9 |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 85Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 400% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | FIT UltraTube |
akkumulátor kapacitás | 700 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | FIT 3A-s akkumulátor töltő |
kijelző | FIT 2.0 Compact (okostelefonnal összekapcsolható) |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, FIT E-Bike Control alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Diamond (férfi) |
szín | Kék |
felhasználási terület | Aszfaltra |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | SUNTOUR Mobie-25 AIR 15LH |
rugóút (első villa) | 100mm |
lengéscsillapítás működési elve | Levegős villa |
hátsó lengéscsillapítás | Merev hátsó villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | SCHWALBE Marathon Almotion Performance (28 x 2.15 / 55-622) |
gumi (hátsó) | SCHWALBE Marathon Almotion Performance (28 x 2.15 / 55-622) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Motorba integrált Pinion középagy váltó (Pinion MGU) |
váltó | 9 sebességes Pinion váltó a motorba integrálva (Pinion MGU E1.9) Áttétel tartomány: 568% |
fokozatok száma | 9 sebesség |
váltókarok | Pinion |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | SHIMANO BR-MT200 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/180 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | Zecure Comfort Men |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | FUXON FS-50 EB, 50 Lux |
hátsó lámpa | FUXON R-Glow EB, COB |
csomagtartó | van, MonkeyLoad rendszerű gyorsrögzítős |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Németország |
Ambringa selection | Ambringa Selection tag |