Ez az oldal cookie-kat használ, hogy a legjobb élményt tudjuk nyújtani felhasználóinknak! További Információ
Termékek Menü

GreenTrans elektromos középmotor

thumb_greentrans-eb_powerkit2015.jpgA középmotoros elektromos kerékpár szegmensben várhatóan komoly versenytársai lesznek a jelenleg piacvezető Bosch rendszernek. Az egyik érdekes feltörekvő lehet a GreenTrans rendszer, mely több fontos pontban is felülmúlja többek közt a hazánkban gyártott Bosch rendszert is, úgyhogy komoly veszélyt jelenthet rá is. Az idei TAPEI-i kerékpár kiállításon nagy sikerrel mutatkozott be, és az ExtraEnergy is pozitívan nyilatkozott róla, úgyhogy utánanéztünk.
 
 
A műszaki fejlesztések mindig a határokat, illetve az addig egyértelmű szabályokat igyekeznek ledönteni.  Tipikus példa erre a Bionx azon új hátsó motorja, melybe egy agyváltót is kombináltak, így már nem igaz, hogy hátsó elektromos motorral szerelt kerékpárok csak láncváltóval kaphatóak. Ez a Bionx motor van a Grace Easy Gates elektromos kerékpár modellben, illetve a Mercedes Smart elektromos kerékpárjában is.
greentrans-ebike-central-motor.png
A GreenTrans rendszere számomra leginkább azért volt érdekes első olvasásra, mert ez a rendszer lehetővé teszi, hogy ne csak hátsó, hanem első váltóval is felszerelhető legyen középmotoros elektromos kerékpárunk
 
Miért olyan fontos ez egy elektromos kerékpárnál? 
Azért, mert ha az akkumulátor lemerül, akkor nem mindegy, hogy a csak hátsó váltóval szerelt középmotoros elektromos kerékpárunkon onnantól csak egy szűk áttétel tartománnyal áll csak rendelkezésünkre, vagy ilyen esetben is van elég sebesség fokozatunk az emelkedők rásegítés nélküli legyőzésére is. Hiszen egy elektromos kerékpár mindig nehezebb, mint a hasonló hagyományos kerékpár, így az akku lemerülése után jelenleg egy középmotoros elektromos bringával nehezebb dolgunk van az emelkedőkön, mint egy agymotorossal, melyek között akár 30 sebességest is lehet találni, például a Kékesi csúcstámadáson általunk használt és a leggyorsabbnak bizonyult Bulls Greenmover E45 -nek is ennyi van.
 
A váltó áttételi tartománya tehát fontos lehet, ha elszámítjuk magunkat és túra közben lemerül az akkumulátor. De a középmotorok ezen hátránya talán hamarosan a múlté lesz, hiszen a GreenTrans motorjához akár 3 fokozatú első váltó is használható, ezáltal ugyanolyan széles áttétel tartományunk lehet vele, mint egy Bionx vagy a Bulls kerékpárjaiban előszeretettel használt Greenmover motorral szerelt elektromos kerékpárnak. Ez a rendszer tehát nem csak a Bosch-nak lesz komoly konkurense, hanem az említett kedvenceinknek is. Persze ehhez még el kell terjednie, ami nem lesz azért egyszerű!
greentrans-central_motor.jpg
Az elterjesztéshez azonban nem ez a GreenTrans egyetlen fegyvere. 70Nm-es nyomatékával kiemelkedik a jelenlegi mezőnyből, azaz hihetetlenül erősnek tűnik a katalógus adatok alapján. A működése is nagyon közvetlen lehet, köszönhetően a szabadalmaztatott különlegességének, a kétoldali pedálnyomaték mérésnek, melynek révén nagyon gyors és finom a rásegítés szabályzása. 
A GreenTrans kínálatában egyébként a középmotoron kívül hátsó motor is található, mely képes energia visszatöltésre is. (A középmotorok ezt nem tudják.) Van 36 és 48 V-os rendszerük is, 250 illetve 350W teljesítménnyel, melyből a nagyobbik már nem csak 25 km/h-ig, hanem 45 km/h sebességig képes rásegíteni, így speed-pedelec kerépárba is tökéletes. Az akkuk között is találunk vázra szereplhető és csomagtartóba integráltat is, úgyhogy sokféle igényre tudnak megoldást kínálni.
greentrans-eb_powerkit2015.jpg
A tesztelők a fentieken kívül kiemelték, hogy a GreenTrans motor nagyon halk, stabil és kiegyensúlyozott volt. Kíváncsian várjuk mindenesetre, reméljük valamelyik idei kiállításon nekünk is lesz alkalmunk kipróbálni ezt az érdekes új elektromos kerékpár középmotort! Hogy aztán melyik évben fogunk tudni a kínálatban is bemutatni GreenTrans motorral szerelt elektromos kerékpárt, hát az még nagyon nagy kérdés!
Tartalomhoz tartozó címkék: Blog
blog comments powered by Disqus