x
Ez az oldal cookie-kat használ, hogy a legjobb élményt tudjuk nyújtani felhasználóinknak! További Információ
Termékek Menü

Grace MX2 elektromos kerékpár

thumb_grace-mx2-demo.jpgMegérkezett a GRACE MX2 (vagy római számmal írva GRACE MX II) elektromos kerékpár s-pedelec verziójának első példánya! Régóta vártuk, mert elég hosszú a nagy érdeklődés miatt a rendelési ideje, de itt van végre a Grace MX2 legelső magyarországi példánya. Gyönyörű és kiváló is egyben! Mostantól megtekinthető az Annyira Más Bringaboltban!
 
 
Ahogy nemrég említettük a Grace elektromos kerékpárok bemutató cikkében , a német cégnek 3 fő termékvonala van. A legismertebb a Grace One e-motorbike, mely a munkába nem autóval járó üzletemberek legjobb választása, a másik a Grace Easy elegáns városi cirkáló, mely különleges Bionx motorjával az egyik legstílusosabb, legkönnyebb, mégis bivalyerős elektromos pedelec kerékpár. Mindkettőből egy-egy mintadarabot kiállítottunk már a Bringaexpon, ahová sajnos a GRACE MX pedelec kerékpárok közül nem tudtunk kivinni egyetlen példányt sem. Ugyanis bár egyszerre rendeltük meg mindhárom elektromos kerékpár modellt, csak több héttel a Grace One és a Grace Easy után, ma érkezett meg hozzánk a GRACE MX2 Urban s-pedelec verziója. 
Mindenesetre volt értelme várni rá, ugyanis ez is, mint mindegyik GRACE modell, egyszerűen lenyűgöző már első látásra is. :)
 
grace-mxii-action.jpg
Érdekes, hogy bár nem rejtett az akkumulátora, de formailag olyan jól sikerült beleintegrálni a szép akkumulátort a váz vonalvezetésébe, hogy nem üvölt le róla, hogy elektromos kerékpárról van szó. Bár a GRACE modellek általában rejtett, vázba integrált akkumulátorral készülnek, a Grace MX II esetében nem tüntették el az akkut, hanem a forma részévé tették, evvel is bemutatva, hogy így is lehet gyönyörű elektromos kerékpárt készíteni. Hát bizony, megerősíthetem, sikerült nekik!
 
Egy 45 km/h-ig rásegíteni képes, azaz speed pedelec, vagy röviden s-pedelec verziót rendeltünk, így a nagyobb sebességre vágyók különösen értékelhetik majd. A meghajtásról egyébként a Bosch 350W-os Performance-line motorja gondoskodik, ami a katalógus adatok szerint 60Nm-es, azaz óriási nyomatékkal bír, de valahogy mégse olyan erős, mint a kékesi csúcstámadásnál használt Bulls E45 500W-os erőgépe. Azért persze nem kell emiatt keseregnünk, ez is bőven elegendő ahhoz, hogy könnyedén száguldozhassunk vele! 
A pedelec verziónál 175 km-es, az s-pedelec kivitelnél pedig 120km-es hatótávot egy 400Wh-s akkumulátor biztosítja egyébként.
 
A kijelzővel kombinált kezelőpanel a kormánystucnihoz, középre van felszerelve, bár a bal kézhez egy külön kis kezelőszervet is raktak, hogy ne kelljen elengedni félkézzel a kormányt annak, aki például rásegítési fokozatot szeretne váltani. Okos megoldás, mely szép is és a közlekedés biztonságát is növeli.
grace-mx2-nuvinci-gates.jpg
Lánc helyett a mi MX2 kerékpárunk esetében Gates kabonszíj viszi át az erőt a hátsó kerékhez, amiben egy fokozatmentes Nuvinci váltó teszi lehetővé, hogy tényleg az általunk kívánt áttétellel valósuljon meg a hajtás. Nincs tehát szükség külön első és külön hátsó váltóra, nem kell figyelnünk, hogy éppen melyik váltón hányas fokozatban vagyunk, hiszen elég egyetlen váltót kezelnünk, azon belül pedig (szinte) fokozatmentesen állíthatjuk be a kívánt áttételt. Az éppen aktuális értékről egy szemléletes ábra tudósít a markolatváltón lévő kis kijelzőn.
A fékezésről tekintélyt parancsoló Avid Elixir 5 fékek gondoskodnak. Ezekkel a nagyon finoman adagolható, hidraulikus tárcsafékekkel nem gond megállni még 45 km/h sebességről sem! A gyors megállásban segítenek még a Schwalbe Big Ben külsők is, melyek nem csak a jó tapadást biztosítják, hanem ballonosságuk miatt a kényelemben is fontos szerepet játszanak, hiszen a hazai utak állapota nem mindig ideális...
grace-mx2-kormany.jpg
A merev első villa az Grace One-ról már ismerős lehet sokaknak, de akinek az első lengéscsillapítás fontosabb, mint az egységes minimalista design, azok kérhetik a GRACE MX2-t Rockshox Domain első teleszkóppal is. Ha pedig már az opciókról beszélünk, akkor érdemes megemlíteni, hogy lehetőségünk van sárvédő és csomagtartó rendelésére is, úgyhogy ebből az elektromos kerékpárból egy tökéletes túrakerékpárt is varázsolhatunk magunknak.
 
A Gace MX2 már alapból Busch&Müller lámpákkal van szerelve, de nem tudok elmenni szó nélkül az egyetlen negatívum mellett. A hátsó lámpa tökéletes, jól világít, messziről is jól látszik, bekapcsolás nélkül pedig szinte észrevétlenül bújik meg az ülés alatt.  (A képen az ülés alá lelógó rész nem a lámpa, hanem a rendszámtartó, ami például Németországban kötelező az s-pedelec verzió esetében, de nálunk nem szükséges.) 
Viszont az első lámpa szerintem nincs egy súlycsoportban a kerékpárral. A B&M Lumotec Lyt lámpa ugyan jobb, mint a legtöbb első lámpa, de 30-40 km/h sebesség esetén már nem elegendő az általa bevilágított terület, ezért én egy GRACE MX2 elektromos kerékpárra, főleg a speed pedelec verzióra, ennél komolyabb első lámpát raknék. Persze az is lehet, hogy ez csak nekem igényem, mert gyakran megyek sötétben, a Grace tervezői viszont inkább úgy számoltak, az MX2 vásárlói vagy nem fognak sötétben sokat közlekedni, vagy ha igen, akkor döntően városban, illetve jól bevilágított utakon fogják használni az MX2-t, így nem lesz szükségük igazán nagy fényerejű lámpára. Akkor viszont minek fizessen érte többet? Mivel ez az első GRACE MX2 Magyarországon, így nem tudom, hogy kinek van/lesz igaza, de én mindenesetre az első lámpát azonnal lecserélném egy Lumotec IQ Cyo -ra...
 
grace-mx2-demo.jpg
Összességében ettől függetlenül nagyon jó benyomást tett rám az MX2, bár ezen nincs mit csodálkozni, hiszen a külföldi kiállításokon már volt alkalmam megcsodálni és kipróbálni ezt a nagyon eltalált elektromos kerékpár modellt. (Ezért is kezdtünk tárgyalásokat a forgalmazásáról.) Egy kb 10 perces próba azonban nem mutat meg mindent, így alig várom, hogy egy hosszabb túra során is letesztelhessem az MX2-t! 
 
Addig is, íme egy tesztvideó a GRACE MX2 elektromos kerékpár Trail verziójáról, igaz német nyelven. Ez a fentebb említett modelltől több vonatkozásban is eltér, hiszen nem szíjjal, hanem lánccal hajtott, nem fokozatmentes Nuvinci agyvátóval, hanem Sram X9-es láncváltóval van szerelve, a merev első villa helyett pedig első teló dolgozik benne. De talán a legszembetűnőbb különbség, hogy nem fekete, hanem számomra kevésbé szimpatikus, bronzbarna színre van fújva...
 
 
Tartalomhoz tartozó címkék: Blog
blog comments powered by Disqus