GIANT Trance X Advanced E+ 1 elektromos kerékpár (625Wh, sötétzöld szín)

Gyártó: Giant
Elérhetőség: Rendelhető
Cikkszám: 2203302107_fs
Kívánságlistára teszem
Vázméret
2.729.900 Ft 1.854.900 Ft (1.460.551 Ft + ÁFA)
GIANT Trance X Advanced E+ 1 elektromos kerékpár (625Wh, sötétzöld szín)
2.729.900 Ft 1.854.900 Ft (1.460.551 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Giant a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártója, talán nem véletlenül, hisz a név kötelez! Elektromos kerékpárokat a legtöbb mai márkához képest már rendkívül korán, 2006-tól gyártanak, aminek hála az ebike piac egyik öregjének tekinthetjük. Pedelec fronton (is) elmondható, hogy modelljeikkel egészen a közép kategóriától a csúcs kétkerekűekig bezárólag találkozhatunk. Jellemző a Giant ebike-jaira, hogy -a saját ALUXX ötvözetüknek is hála- valamivel könnyebbek, mint versenytársaik.

A Giant márka másik jellegzetessége pedelec fronton a saját fejlesztésű ebike rendszer, amivel nem sok gyártó büszkélkedhet, pláne nem ekkora volumenben és sokszínűségben. A Giant SyncDrive motorok Yamaha alapokon nyugszanak, viszon saját szoftverrel és egyedi megoldásokkal megfűszerezve. A többi részegység (akkumulátorok, kijelzők stb.) házon belül kerülnek fejlesztésre, a Giant-től megszokott és elvárható magas minőségben és tudással (náluk például évek óta van már okostelefonos összekapcsolhatóság).

Miért jó egy fully (összteleszkópos) e-monti: az elől-hátul lengéscsillapított mountain bike-ok az elektromos kerékpárok világában jelentősen népszerűbbek, mint a hardtail, azaz csak elől lengéscsillapított testvéreik. Habár költségesebb kerékpárok a fully-k, de a felárért a hátsó lengéscsillapítónak köszönhetően egy sokkal kezelhetőbb és komfortosabb ebike-unk lesz. A hagyományos montik esetében páran idegenkedven a fully-któl, aminek két oka van: a hátsó lengéscsillapítás jár némi plusz tömeggel, illetve a pedálozás energiája némileg "megdézsmálásra kerül" a rugó mozgása által. Az elektromos rásegítés szerencsére ezt könnyedén feledteti velünk, így nekünk már csak az előnyök élvezete marad!

A végeredmény egy olyan e-monti, amivel szélsebesen tudunk hegynek fel is tekerni és a lejtmenetben is sokkal dinamikusabbak, bevállalósabbak lehetünk. A hátsó lengéscsillapítás fő funkciója, hogy a kerékpár fara lejtmenetben (sőt, még tempósabb hegymászás közben!) ne "pattanjon fel" például a köveken, bukkanókon. Helyette a levegős tag elnyeli az energia nagy részét, ezzel biztosítva, hogy a hátsó kerék a lehető legtovább maradjon a talajon. Ennek hála biztonságosabban kormányozható, illetve fékezhető lesz az ebike, lévén, hogy mindkét kereket "odatapasztja" egy-egy lengéscsillapító a földhöz.

Giant SyncDrive Pro 2 motorról


Egyértelműen a Giant csúcs motorja, amivel jellemzően a csúcskategóriás mountain bike modellekben találkozhatunk. Rendkívül kompakt méretének és alacsony tömegének hála ez nem is véletlen, szó szerint terepezésre termett ez a nyomatékszenzoros középmotor.
A járatlan utakon és a hegyekben pedig igazán kihasználhatjuk a Pro 2 motor bődületes erejét. Ez számokban kifejezve 85Nm-es csúcsnyomatékot és 400%-os legnagyobb rásegítést jelent (ezzel például lekörözi a Bosch csúcsmotorját, a 4.generációs CX-et).
Habár Giant SyncDrive motorok, mint ez is talán első blikkre nem tűnhetnek ismerősnek, viszont ha azt mondjuk, hogy Yamaha, már többeknek felcsillanhat a szemük. A japán Yamaha adja ugyanis a Giant SyncDrive motorjainak alapját. Így alapvetően egy erősen személyre (a Giant igényeinek, elvárásainak megfelelő) Yamaha motorról beszélhetünk. Azaz tapasztalatból itt sincs hiány, kiforrott, fejlett pedelec rendszerről beszélhetünk, ami meglehetősen dinamikus karakterrel bír.
A személyre szabottság ennél az erőforrásnál is tetten érhető. A Pro 2-őt például a Giant okostelefonos alkalmazásával, a RideControl App-al finonhangolhatjuk is igényeinknek megfelelően.
Természetesen a csúcs Giant SyncDrive motorból sem hiányozhat az automata mód, amikor a rendszer a pedálozásunk alapján állítja a rásegítés erősségét is. Azaz ha nagyon beletaposunk a pedálba, a rendszer nem csak, hogy megtöbbszörözi az erőnket, mint egy “sima” nyomatékszenzoros motor, de a “rásegítési szintet” is feljebb kapcsolja, így még jobban megtöbbszöröződik az erőnk (pl: 100% helyett akár 400%-ra állítja a rásegítés mértékét).


Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 400%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 400%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek: OFF, Eco, Tour, Active, Sport és Power. Illetve az említett Automata mód, amikor ezek között magától vált a rendszer.
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,7 kg

A Trance X Advanced E+ 1 vitathatatlanul a Giant egyik csúcs e-mtb bringája!

Nem mellesleg a Trance X Advanced E pedelec-ek az óriás gyártó első, karbon vázas elektromos kerékpár családja is.

Nincs ez másként az egyik csúcs Trance Advanced esetében, az E+ 1-nál sem, ami egy szénszálas vázú fully, 29"-es elektromos mtb.

Nem is akármilyen: az E+ 1 megkapta a Fox Live Valve rendszerét, azaz az elől 150mm-t, illetve a hátul 140mm-et mozgó Fox lengéscsillapítók elektronikusan adaptívak. Ez azt jelenti, hogy a rendszer érzékeli, hogy éppen mászunk egy emelkedőn vagy lejtmenetben döngetünk lefelé és ennek megfelelően állítja be villámgyorsan (3 milliszekundum alatt) a lengéscsillapítókat. Így biztosak lehetünk benne, hogy könnyebb lesz az emelkedőket leküzdeni, miközben kellően puhák lesznek a Fox lengéscsillapítók akkor is, ha már ereszkedni kezdünk!

Az emelkedőkön szerencsére a spéci Fox Live Valve rendszer nélkül is játszi könnyedséggel tudnánk feltekerni, hála az új SyncDrive Pro motornak. Ennek az új 2022-es erőforrásnak immáron 85Nm a csúcsnyomatéka és legnagyobb rásegítés mellett az emberi erő 400%-át is képes leadni. Egyszóval bitang erős!

Ezt a príma motort egy, a váz alsócsövébe rejtett 625Wh kapacitású akkumulátor látja el árammal. Amennyiben ez valamilyen okból kevésnek bizonyulna, egy 250Wh kapacitású EnergyPak Plus-al ki lehet még egészíteni ezt és a kulacstartó helyére lehet felrakni.

A SyncDrive Pro motor ereje egy 12 sebességes, extra széles áttétel tartományú Shimano XT váltórendszeren keresztül jut el a 29"-es, ballonos hátsó kerékre.

Az ebike-os mércével nézve könnyű bringát Shimano Deore M6120-es négydugattyús hidraulikus tárcsafékek fékezik magabiztosan prémium Maxxis gumik hathatós közreműködésével.

Egy ilyen kaliberű pedelec esetében mondhatni, hogy "kötelező tartozék" a dropper nyeregcső, ezt itt is megkapjuk!

A fentiek tükrében talán nem meglepő, hogy kiemelten ajánljuk ezt az elektromos kerékpárt bárkinek, aki egy csúcs kategóriás fully e-montit keres magának!

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Giant SyncDrive
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Giant SyncDrive Pro2
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 85Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 400%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor Giant EnergyPak Smart Integrated
akkumulátor kapacitásinformation_mark 625 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Giant EnergyPak 6A Smart Charger töltő
kijelző Giant RideControl Ergo 3 kezelő + RideControl Go kijelző
okostelefonos kompatibilitás Igen, Giant RideControl alkalmazáson keresztül
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Diamond (férfi)
szín Sötétzöld
felhasználási területinformation_mark Terepre
teherbírás Normál
váz anyaga carbon
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa Fox 36 Live Valve elektronikusan adaptív első villa
rugóút (első villa) 150mm
lengéscsillapítás működési elve Elektronikusan adaptív levegős első villa és hátsó tag
hátsó lengéscsillapítás Hátul lengéscsillapított rugóstaggal
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) Fox Float X Live Valve elektronikusan adaptív hátsó tag
rugóút (hátsó tag) 140mm
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 29
gumi (első) Maxxis Assegai foldable, Tubeless, EXO, 3c MaxxTerra (29x2.60)
gumi (hátsó) Maxxis Dissector foldable, Tubeless, EXO+, 120tpi 3C (29x2.60)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano Deore XT RD-8120-SGS 12 sebességes láncváltó
fokozatok száma 12 sebesség
fogaskoszorú Shimano HG-M6100 (10-51)
váltókarok Shimano XT
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek Shimano Deore M6120
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 203/203
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
nyereg Giant Romero
nyeregcső típusa kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső
nyeregcső Giant Contact Switch dropper (kormányról állítható magasságú) nyeregcső
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Opcionálisan
csomagtartó csak opcióban
sárvédő csak opcióban
extrák Fox Live Valve elektronikusan adaptív lengéscsillapítók, amik az ebike rendszerrel össze vannak kötve
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
Ambringa selection Ambringa Selection tag

Interaktív virtuális bemutató

Youtube videók