Ez az oldal cookie-kat használ, hogy a legjobb élményt tudjuk nyújtani felhasználóinknak! További Információ
Termékek Menü

GIANT Explore E+ 2 GTS elektromos kerékpár (fekete szín, 625Wh)

Gyártó: Giant
Elérhetőség: Rendelhető
Cikkszám: 2303706105_df
Cikkszám: Vázméret: Elérhetőség: Ár: Kosárba
2303706107_df
L
Rendelhető
1.329.900 Ft (1.047.165 Ft + ÁFA)
Menny.:Kosárba
2303706105_df
M
Rendelhető
1.329.900 Ft (1.047.165 Ft + ÁFA)
Menny.:Kosárba
2303706108_df
XL
Rendelhető
1.329.900 Ft (1.047.165 Ft + ÁFA)
Menny.:Kosárba

Leírás és Paraméterek

 

A Giant a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártója, talán nem véletlenül, hisz a név kötelez! Elektromos kerékpárokat a legtöbb mai márkához képest már rendkívül korán, 2006-tól gyártanak, aminek hála az ebike piac egyik öregjének tekinthetjük. Pedelec fronton (is) elmondható, hogy modelljeikkel egészen a közép kategóriától a csúcs kétkerekűekig bezárólag találkozhatunk. Jellemző a Giant ebike-jaira, hogy -a saját ALUXX ötvözetüknek is hála- valamivel könnyebbek, mint versenytársaik.

A Giant márka másik jellegzetessége pedelec fronton a saját fejlesztésű ebike rendszer, amivel nem sok gyártó büszkélkedhet, pláne nem ekkora volumenben és sokszínűségben. A Giant SyncDrive motorok Yamaha alapokon nyugszanak, viszon saját szoftverrel és egyedi megoldásokkal megfűszerezve. A többi részegység (akkumulátorok, kijelzők stb.) házon belül kerülnek fejlesztésre, a Giant-től megszokott és elvárható magas minőségben és tudással (náluk például évek óta van már okostelefonos összekapcsolhatóság).

A SUV ebike-okról röviden: egy SUV ebike jellemzően mountain bike alapokra építkezik és a montik világából ismert, hosszabb rugóutas lengéscsillapító(ka)t használ. Ennek hála a terepen jobban kezelhető lesz, mint egy hagyományos trekking vagy cross kerékpár. Erre rásegítenek a bütykösebb, terepen nagyobb tapadást adó, ballonosabb gumik is. Utóbbiak rendszerint speciális mintázattal bírnak, amin középen egy olyan futófelület található, amin aszfalton is nyugodt futást és jó tapadást eredményez. Annak érdekében, hogy igazi mindenes gép legyen egy SUV pedelec, a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők sem hiányozhatnak róla: sárvédők, világítás, csomagtartó és jellemzően kényelmesebb nyergek, illetve komfortosabb testhelyzetet biztosító kormány. Egy SUV ebike pontosan olyan, mint az autós testvérei: masszívabb, jobban "elnyeli" az úthibákat és enyhébb terepen is jobban boldogul, mint klasszikus, alapvetően aszfaltos felhasználásra szánt modellek.

Giant SyncDrive Sport 2 motorról


A SyncDrive Sport 2 motor a Giant egyik legfrissebb és legmodernebb motorja. A gyártó ezt a nyomatékszenzoros középmotort ebike-jai széles palettáján használja a mountain bike-októl kezdve a SUV-okig. Nem véletlen, hogy a sportosabb, erősebb motorokat kívánó modellekben találkozunk ezzel az erőforrással, ugyanis kicsattanó erőben van a Sport 2! Csúcsnyomatéka 75Nm és ami még ennél is nagyobb szó, hogy a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 400%-át tudja még leadni! Ez már egyértelműen a csúcsmotorok territóriuma (Bosch CX: 340%, Brose FIT PRO: 410%, Shimano EP8: 400%)

A csúcsmotorokat idézi az alacsony tömeg és a kompakt méret is, ahogy a motor hangolása is. Utóbbi egy dinamikus, gyorsan reagáló, kifinomult motort eredményez, amire lényegében bármilyen körülmény között számíthatunk! 

Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 75Nm
Legnagyobb rásegítés: 400%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 400%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek: OFF, Eco, Tour, Active, Sport és Power. Illetve az említett Automata mód, amikor ezek között magától vált a rendszer.
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,8 kg

2023-ban jelentősen megújult a Giant Explore E+ 2, ami a kerékpárgyártó óriás jobban felszerelt cross-trekking ebike-ja.

Kezdjük a legszembetűnőbb újítással, az új vázzal. Ezzel az E+ 2 jelzésű modellben találkozunk először. Az új Explore vázzal, ami robusztosabb és egyenesebb hátas testtartást biztosít, mint elődje, vagy mint az E+ 3 jelzésű, alacsonyabban felszerelt modellé. A robusztusság a vastagabb gumikon is tetten érhető, az új vegyes használatra (azaz aszfaltra és enyhe terepre) szánt 29"-es gumi 57mm-es vastagsággal bírnak, ami pár éve még a mountain bike-ok világában volt gyakori vendég.

Nem csak a gumi tekintetében mentek el a Giant mérnökei a terepesebb irányba, az első villa is az mtb-k világából érkezett. A Suntour XCM 34 ennek megfelelően jobb beállíthatósággal, kifinomultabb rugózással és nagyobb, 100mm-es rugóúttal bír (egy trekking ebike átlagos rugóútja 63mm, így igencsak érezni lehet majd ezt a plusz 37mm-et!).

De nem csak szabad szemmel jól látható dolgok változtak! Az Explore E+ 2-ben ugyanis már a Giant új, 75Nm-es csúcsnyomatékkal bíró Giant SyncDrive Sport 2 nyomatékszenzoros középmotorja dolgozik serényen azon, hogy az emelkedők gyerekjátéknak tűnjenek. Bivalyerős egy motor ez, amit jól mutat az is, hogy a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 400%-át adja még le ez a Yamaha alapokon nyugvó motor a 9 sebességes Shimano Alivio láncváltón keresztül a hátsó kerékre.

Az új motorhoz új akkumulátor is dukál, így 2023-tól a Giant Explore E+ 2 már nem 500Wh, hanem 625Wh-s akkumulátort rejt magában, konkrétabban az alsó vázcsőben. Az ultra nagy távokat megcélzóknak vannak még további jó hírek: ez az ebike kompatibilis a Giant 250Wh kapacitású, EnergyPak Plus kiegészítő akkumulátorával, amit külön megvásárolva együttesen 875Wh állhat rendelkezésünkre. 

A Giant ebike rendszere összekapcsolható okostelefonnal is, de a gyári, színes, a kormány szélére szerelt RideControl Dash kijelzőn is kiválóan kezelhető. Utóbbi képes az akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzésére, aminek hála tűpontosan látjuk, hogy akkunk mennyire merül; mikor kell visszavenni vagy esetleg nyugodtabban feljebb tenni az elektromos rásegítést.

Végezetül ejtsünk pár szót a nagy újdonságok miatt kevesebb reflektorfényt kapott alkatrészekre is: a fékezésről a Tektro egyik legelterjedtebb hidraulikus tárcsafék rendszere, a HD-M275 gondoskodik. Természetesen nem maradunk világítás nélkül sem, a lámpák a pedelec rendszerére vannak kötve és a kijelzőről kapcsolhatóak. Nem hiányozhatnak a sárvédők sem, illetve a Giant elektromos kerékpároknál megszokott MIK gyorsrögzítős rendszerű csomagtartó sem.

Nekünk nagyon tetszik az új, robosztusabb, "SUV-osabb" irány, amibe az Explore E+ 2 ment. Bátran ajánljuk azoknak, akik szeretnek letérni az aszfaltozott utakról vagy ha letérni nem is terveznek (még), szeretik magukat kissé "túlbiztosítottnak" érezni.

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Giant SyncDrive
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Giant SyncDrive Sport 2
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 75Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 400%
visszatöltésinformation_mark Nincs visszatöltés
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor Giant EnergyPak Smart Integrated
akkumulátor kapacitásinformation_mark 625 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
kijelző Giant RideControl Dash színes kijelző
okostelefonos kompatibilitás Igen, Giant RideControl alkalmazáson keresztül
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Diamond
szín Fekete
felhasználási területinformation_mark Cross (aszfalt/terep vegyesen)
teherbírás Normál
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa Suntour XCM34, 100mm travel, Hydraulic Lockout, 15x110mm AH Axle
rugóút (első villa) 100mm
lengéscsillapítás működési elve Acélrugós villa
hátsó lengéscsillapítás Merev hátsó villa
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 29
gumi (első) Crosscut Gravel 2, Wire Bead, Tubeless Ready (29 x 2.25 / 622-57)
gumi (hátsó) Crosscut Gravel 2, Wire Bead, Tubeless Ready (29 x 2.25 / 622-57)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano Alivio RD-M3100-9 SGS Shadow, 9 sebességes láncváltó
fokozatok száma 9 sebesség
fogaskoszorú Shimano CS-HG200 (11-36)
váltókarok Shimano Altus
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek Tektro HD-M275
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 180/180
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
nyereg Selle Royal Vivo Ergo Moderate
nyeregcső típusa merev, alu nyeregcső
nyeregcső Giant 30.9mm, 2-bolt Micro Adjustable, Forged Aluminium
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható
első lámpa Recon E HL50 StVZO
hátsó lámpa AXA NYX 6-12V E-bike tail light
csomagtartó van, MIK rendszerű gyorsrögzítős
sárvédő van
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
Ambringa selection Ambringa Selection tag