Felsőörs-Tihany kerékpártúra

0 Ft (0 Ft + ÁFA)
Felsőörs-Tihany kerékpártúra

Leírás

A kerékpártúra Felsőörsön a Főutca, Rózsa utca kereszteződéséből indul. A fő utcán haladunk Északi irányba a piros kerékpáros jelzésen. Balra kanyarodva a Hóvirág utcán át hagyjuk el a települést. A piros kerékpáros jelzésen tovább haladva erdei utakon érjük el Lovast.

Lovasról Aszófőig biciklizünk Paloznak, Csopak, Balatonfüred, érintésével a régi országúton. Ez lényegében párhuzamosan halad a 71-es úttal.

Aszófőnél ráhajtunk a 71-es útra és Tihanyra kerekezünk. A településen utunk az apátság mellett visz el, majd meglátogatja a Belső-tavat, végül legurulunk a Révhez. Innen a félsziget keleti oldalán futó úton tekerünk tovább északi irányba, hogy ismét becsatlakozzunk a 71-es útba, illetve a mellette futó kerékpárútba.

Balatonfüred, Csopak, Paloznak, településeken át érünk el Alsóörsre. A község elején felhajtunk a 71-es útra azon folytatjuk utunkat a Balatoni utcáig, amelyre rákanyarodva Lovasra kerekezünk. onnan már csak 3 km Felsőörs.

Ajánlott látnivalók:

Felsőörs:

• Felsőörsi prépostsági templom (Árpád-kori)

• Prépostsági épület

Szintemelkedés 561méter
Átlagos meredekség 1.9%
Körtúra vagy egyirányú Körtúra
Gyerekbarát Igen, de vannak nagyobb odafigyelést igénylő részek