Leírás és Paraméterek
A Bulls a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártó cégcsoportjának az egyik törzs márkája. A német Bulls fókuszában évek óta a minőségi, sportosabb kerékpárok, illetve mostanra a trendeknek megfelelően az elektromos kerékpárok állnak. A márka a prémium minőség mellett elkötelezett az innováció mellett, nem véletlen, hogy számos újdonság debütált náluk az évek során, illetve az sem, hogy a Bulls nem kötötte le magát 100%-osan csak a Bosch rendszer mellett. Kínálatában találkozhatunk bődületesen nagy akkus Brose rendszerű, Shimano, illetve 2024-től a Pinion ebike rendszerrel (utóbbi csak pár, exkluzív márka kínálatába kerülhetett be).
A Bulls termékfejlesztésében a veterán mérnökök mellett egy gyári versenycsapat is részt vesz, akik folyamatos visszajelzésükkel segítik nem csak "profibbá", de a hétköznapok során jobban használhatóvá is tenni.
Miért jó egy fully (összteleszkópos) e-monti: az elől-hátul lengéscsillapított mountain bike-ok az elektromos kerékpárok világában jelentősen népszerűbbek, mint a hardtail, azaz csak elől lengéscsillapított testvéreik. Habár költségesebb kerékpárok a fully-k, de a felárért a hátsó lengéscsillapítónak köszönhetően egy sokkal kezelhetőbb és komfortosabb ebike-unk lesz. A hagyományos montik esetében páran idegenkedven a fully-któl, aminek két oka van: a hátsó lengéscsillapítás jár némi plusz tömeggel, illetve a pedálozás energiája némileg "megdézsmálásra kerül" a rugó mozgása által. Az elektromos rásegítés szerencsére ezt könnyedén feledteti velünk, így nekünk már csak az előnyök élvezete marad!
A végeredmény egy olyan e-monti, amivel szélsebesen tudunk hegynek fel is tekerni és a lejtmenetben is sokkal dinamikusabbak, bevállalósabbak lehetünk. A hátsó lengéscsillapítás fő funkciója, hogy a kerékpár fara lejtmenetben (sőt, még tempósabb hegymászás közben!) ne "pattanjon fel" például a köveken, bukkanókon. Helyette a levegős tag elnyeli az energia nagy részét, ezzel biztosítva, hogy a hátsó kerék a lehető legtovább maradjon a talajon. Ennek hála biztonságosabban kormányozható, illetve fékezhető lesz az ebike, lévén, hogy mindkét kereket "odatapasztja" egy-egy lengéscsillapító a földhöz.
Shimano XT M8120/M8100 tárcsafékről
Az XT M8120 a japán Shimano egyik legjobb négydugattyús hidraulikus tárcsaféke, amivel a prémium mountain bike-októl kezdve a csúcsfelszereltségű trekking ebike-okig sokféle pedelec-ben találkozhatunk. A négydugattyús konstrukciónak (és az XT "felszereltségnek") hála jóval komolyabb fékhatással bír, mint a gyakrabban használt 2 dugattyús tárcsafékek. Gyakori választás, hogy elől egy 4 dugattyús fékrendszer dolgozik (mint itt is, a csúcs M8120), míg a hátsó keréknél, ahol kisebb fékerő is elegendő, egy 2 dugattyús hidraulikus tárcsafék "teljesít szolgálatot". Persze ezt a feladatot itt sem akármilyen fékre bízta a gyártó: szintén egy csúcs XT fék, az M8100 fékezi magabiztosan a hátsó tárcsát. A végeredmény egy jó értelemben vett harapós, de ugyanakkor jól kezelhető és megbízható fékrendszer lesz. Nagyon szeretjük!
Dropper (állítható magasságú) nyeregcsőről
A dropper nyeregcső az egyik kedvenc kiegészítőnk, ha kerékpárokról van szó. Nem véletlenül! Az, hogy a kormányról, egy kart megnyomva tudjuk állítani a nyeregcső magasságát kincset ér.
Terepen ennek hála mindig az ideális pozícióban lesz a nyereg: mászáshoz kellően magasan, így maximalizálva a pedálozásunk hatékonyságát, illetve a lejtmenethez leengedve pedig kellően alacsonyan, hogy ne akadályozzon minket az egyensúlyozásban.
De városi, illetve túra felhasználásnál is nagyon hasznos egy dropper nyeregcső. Itt ugyanis megoldható az, hogy leszálláskor leengedjük a nyerget, ezzel megkönnyítve a leszállást, illetve az újbóli felszállást a kerékpárra. Ez egészen addig hangzik csak úri huncutságnak, amíg ki nem próbálja az ember a gyakorlatban:)
A dropper nyeregcsövet úgy kell elképzelni, mint egy állítható magasságú irodaszéket, csak itt nem a szék alatt kell "matatni", hanem a kormányon kell lenyomni egy kart a magasság megváltoztatásához.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | ![]() |
motorgyártó | Pinion |
motor elhelyezése
i
|
Középmotor |
motor | FIT Pinion MGU E1.12 |
érzékelő / szenzor
i
|
Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel
i
|
25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 85Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 410% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | UltraCore FIT |
akkumulátor kapacitás
Ah = 370Wh)
">
i
|
1055 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 48 V |
akkumulátor töltő | FIT 3A-s akkumulátor töltő |
kijelző | FIT Master Node LED |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, FIT E-Bike Control alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | ![]() |
váz típusa
i
|
Diamond (férfi) |
szín | Szürke |
felhasználási terület
i
|
Terepre |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | ![]() |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | FOX Float 38 Factory-Series, 3 pos-adj |
rugóút (első villa) | 150mm |
hátsó lengéscsillapítás | Hátul lengéscsillapított rugóstaggal |
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) | FOX Float X Factory-Series, 2-POS 205mm x 65mm |
rugóút (hátsó tag) | 150mm |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | ![]() |
kerékméret | 29 |
gumi (első) | MAXXIS® Minion DHF AM, EN / MAXXIS® Minion DHR2 AM, EN (29 x 2.60 / 66-622) |
gumi (hátsó) | MAXXIS® Minion DHF AM, EN / MAXXIS® Minion DHR2 AM, EN (29 x 2.60 / 66-622) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | ![]() |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | 12 sebességes Pinion váltó a motorba integrálva (Pinion MGU E1.12) Áttétel tartomány: 600% |
fokozatok száma | 12 sebesség |
fogaskoszorú | GATES ® CDX, 32T |
váltókarok | PINION TE1 |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | ![]() |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | SHIMANO Deore XT BR-M8120 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 220 / 203 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | ![]() |
markolat | ERGON GE10 |
nyereg | ERGON SM10 E-Mountain |
nyeregcső típusa | kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső |
nyeregcső | RUMBLE Escalator, 34.9 mm / S 125 mm, M,L 150 mm , XL 170mm+ SL-MT500-IL for I-spec EV |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | ![]() |
világítás | Van, hátsó lámpa vázba integrált, első lámpa opcionálisan MonkeyLink dokkolón keresztül |
első lámpa | MonkeyLink Connect |
hátsó lámpa | MonkeyLink Twinlight |
csomagtartó | csak opcióban |
sárvédő | csak opcióban |
extrák | szíjhajtás |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | ![]() |
ország | Németország |