BULLS Sonic Evo AM SX 1 elektromos kerékpár (400Wh, UD Carbon)

Gyártó: BULLS Bike
Elérhetőség: Raktáron
Cikkszám: 524901320448_fs
A Bulls ultra könnyű, 19,6kg-s tömegű fully, azaz össztelós elektromos mountain bike-ja. Új, pillekönnyű Bosch SX motorral és vázba épített 400Wh-s akkumulátorral. 12 sebességes Shimano Deore váltóval és minőségi Suntour lengéscsillapítókkal, amik elől 140, hátul 130mm rugóutat biztosítanak.
Kívánságlistára teszem
Vázméret
L
2.599.900 Ft (2.047.165 Ft + ÁFA)
BULLS Sonic Evo AM SX 1 elektromos kerékpár (400Wh, UD Carbon)
2.599.900 Ft (2.047.165 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Bulls a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártó cégcsoportjának az egyik törzs márkája. A német Bulls fókuszában évek óta a minőségi, sportosabb kerékpárok, illetve mostanra a trendeknek megfelelően az elektromos kerékpárok állnak. A márka a prémium minőség mellett elkötelezett az innováció mellett, nem véletlen, hogy számos újdonság debütált náluk az évek során, illetve az sem, hogy a Bulls nem kötötte le magát 100%-osan csak a Bosch rendszer mellett. Kínálatában találkozhatunk bődületesen nagy akkus Brose rendszerű, Shimano, illetve 2024-től a Pinion ebike rendszerrel (utóbbi csak pár, exkluzív márka kínálatába kerülhetett be).

A Bulls termékfejlesztésében a veterán mérnökök mellett egy gyári versenycsapat is részt vesz, akik folyamatos visszajelzésükkel segítik nem csak "profibbá", de a hétköznapok során jobban használhatóvá is tenni.

Miért jó egy fully (összteleszkópos) e-monti: az elől-hátul lengéscsillapított mountain bike-ok az elektromos kerékpárok világában jelentősen népszerűbbek, mint a hardtail, azaz csak elől lengéscsillapított testvéreik. Habár költségesebb kerékpárok a fully-k, de a felárért a hátsó lengéscsillapítónak köszönhetően egy sokkal kezelhetőbb és komfortosabb ebike-unk lesz. A hagyományos montik esetében páran idegenkedven a fully-któl, aminek két oka van: a hátsó lengéscsillapítás jár némi plusz tömeggel, illetve a pedálozás energiája némileg "megdézsmálásra kerül" a rugó mozgása által. Az elektromos rásegítés szerencsére ezt könnyedén feledteti velünk, így nekünk már csak az előnyök élvezete marad!

A végeredmény egy olyan e-monti, amivel szélsebesen tudunk hegynek fel is tekerni és a lejtmenetben is sokkal dinamikusabbak, bevállalósabbak lehetünk. A hátsó lengéscsillapítás fő funkciója, hogy a kerékpár fara lejtmenetben (sőt, még tempósabb hegymászás közben!) ne "pattanjon fel" például a köveken, bukkanókon. Helyette a levegős tag elnyeli az energia nagy részét, ezzel biztosítva, hogy a hátsó kerék a lehető legtovább maradjon a talajon. Ennek hála biztonságosabban kormányozható, illetve fékezhető lesz az ebike, lévén, hogy mindkét kereket "odatapasztja" egy-egy lengéscsillapító a földhöz.

Bosch Performance Line SX Smart System motorról

A Bosch egyik legújabb motorja az SX. Ezzel a motorral egy régi vevői igényre adott választ a népszerű német gyártó: kellene egy rendkívül kis tömegű és kompakt motor, aminél nem gond, ha cserébe nem a legerősebb. Az SX ennek megfelelően nem bitang erejéről lesz híres, de csúcsnyomatéka még így is eléri az 55Nm-t, amivel felülmúlja a legtöbb belépő szintű, "nehézsúlyú" középmotort.
Lévén, hogy a sportosabb felhasználókat szem előtt tartva tervezte a Bosch ezt az erőforrást, a karakterisztikája is más, mint a testvéreinek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy magasabb pedálfordulat mellett adja le az SX a csúcsteljesítményét (600W-t, ami azonos a CX csúcsteljesítményével!). Emiatt fontos, hogy a váltót jól használjuk és legyen egy kellően gyors pedálfordulatunk, ugyanis alacsony pedálfordulat mellett nem kapunk majd sok segítséget. Ha viszont pörgősebben tekerünk és váltunk, amikor kell, egy fantasztikus, könnyű és rendkívül halk motor lesz a társunk, ami rendkívül természetes érzetű rásegítéssel fog minket megajándékozni.

 

Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 55Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO, SPRINT és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2 kg

Bosch CompactTube (Smart System) akkumulátorról

A CompactTube a Bosch kimondottan az SX motorhoz tervezett akkumulátora. Ennek a rendkívül kedvező tömegű akkunak (2kg) és a könnyű SX motornak (4kg) hála mondhatni, hogy a teljes ebike rendszer tömege kevesebb, mint a nagy, 750Wh-s Bosch akkunak egymagában! Ez az akkumulátor alapvetően nem szedhető ki a vázból, csak kiszerelhető. Viszont pár gyártó megoldotta, hogy kivehető legyen (pl: a KTM).

Kapacitását tekintve a CompactTube csak 400Wh-s változatban érhető el. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz. Ha ez kevés lenne esetleg, akkor sincs ok az aggodalomra, egy 250Wh-s külső akkuval ugyanis felárért kiegészíthető a rendszer.

Bosch System Controller és Mini Remote kezelőegységről

A Bosch kimondottan elektromos mountain bike-okba tervezett kezelője a System Controller. Utóbbi a váz felső csövébe van építve (emiatt nem is lehet akármelyik ebike-ot ezzel szerelni, kell hozzá a "spéci" váz). A System Controller-en keresztül tudjuk bekapcsolni a kerékpárt, megváltoztatni a rásegítési szintet, illetve LED-eken keresztül látjuk az akkumulátor töltöttségét és az éppen kiválasztott rásegítési szintet. A System Controller előnye, hogy nincsen látható kábelezés, így nem csak esztétikusabb, letisztultabb a kerékpár megjelenése, de kábel híjján egy dologgal kevesebb, ami elszakadhat, beakadhat valahova. 


A System Controller ugyanakkor magában nem tökéletes megoldás, hiszen le kellene nyúlni a felső csőhöz, egy kezünket a kormányról levéve, ha például rásegítési szintet szeretnénk váltani. Ez még városban sem szerencsés, nemhogy terepen. Ezért is kombinálja sok gyártó, a Bosch javaslatának megfelelőn, a vezeték nélküli Mini Remote-al. 


A Mini Remote egy kicsi, jól kezelhető kis, vezeték nélküli távirányító, amit tetszés szerint felszerelhetünk a kormányra és nem csak a Bosch rendszert, de még az eFlow okostelefonos applikációt (Bosch gyári applikációja az ebike-hoz) is tudjuk ezen keresztül kezelni. 
Megjelenítő, klasszikus értelemben vett kijelző résszel ugyanakkor egyik egység sem bír. Így ha arra vagyunk kíváncsiak, hogy milyen sebességgel haladunk, érdemes még egy kijelzővel kiegészíteni a System Controller-t és a Mini Remote-t (ajánljuk a szintén vezeték nélküli Intuvia 100-at).

Cyclocomputer funkciók: magán a LED Remote-on nincs, az eBike Flow appban viszont igen
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: nincs, helyette 7 led jelez vissza a rendszer állapotáról
Színek: színes led-ek
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: System Controller: 2 (1 bekapcsoló, 1 rásegítés változtató); Mini Remote: 3 (+, - és OK gomb, illetve a másodlagos funkciók)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)

12 sebességes Shimano Deore M6100 láncváltóról

A japán Shimano váltói közül szerintünk a Deore az egyik legjobb választás, köszönhetően annak, hogy gyorsan és precízen vált, miközben fenntartása is barátibb, mint a csúcs XT rendszeré. A Deore család a Shimano megfogalmazása szerint a legjobb váltócsalád még nem profi felhasználásra. Láncváltó révén csak pedálozás közben tudunk vele váltani, álló helyzetben nem!

Ez a konkrét Deore váltó (M6100) a Deore család kimondottan 12 sebességes változata (ez a legtöbb jelenleg amit egy láncváltó tud), ezáltal mondhatni, hogy a Deore család csúcs változata. Extra széles áttétel tartományt biztosító (11-51-es fogszámú) fogsorral.

Shimano MT420 tárcsafékről

Az MT420 a japán Shimano négydugattyús hidraulikus tárcsaféke, amivel mountain bike-októl kezdve a komolyabb felszereltségű trekking ebike-okig sokféle pedelec-ben találkozhatunk. A négydugattyús konstrukciónak hála jóval komolyabb fékhatással bír, mint a belépő, leggyakrabban használt 2 dugattyús tárcsafékek. Ha pedig ezt a fékrendszert egy extra nagy, 203mm-es féktárcsával kombináljuk -mint ennél a bringánál is-, akkor a végeredmény egy hatékony és jól adagolható fékrendszer lesz! 

Suntour Raidon 34 Air Boost (140mm) villáról

A Suntour Raidon családdal indul a Suntour prémium mountain bike villa kínálata. Ennek megfelelően minőségi, kiváló ár-érték aránnyal bíró villákról beszélhetünk a Radion családon belül. A 34-es változat a komolyabb, vastagabb becsúszós változat, aminek nagyobb a torziós merevsége, így terepen még jobban állja a sarat, mint a 32-es "kistestvére". Ráadásul ennek a Boost-os változatnak már magnéziumból vannak a lábai, aminek hála a villa tömege alacsonyabb, miközben erősebb és tartósabb is (mint az alu vagy acél lábas villák esetében)
Ahogy a villa neve is mutatja ez egy levegős villa (mint az összes Raidon). Ennek hála nem csak könnyebb, mint az acélrugós, olcsóbb villák, de finomabban mozog és a légkamra nyomásának beállításával megoldható az, hogy egy 60kg-s és egy 90kg-s felhasználó alatt is 100%-os teljesítményt nyújtson. Azaz mondhatni, hogy testsúlytól függetlenül bárki ki tudja használni a teljes, 140mm-es rugóutat, amit ez a remek villa tud!

Ezen felül a visszaút csillapítás is finomhangolható, így egy kimondottan jól testreszabható első lengéscsillapítóról beszélhetünk! 

Suntour Edge Plus 2CR (130mm) hátsó rugóstagról

Az Edge a Suntour egyik legnépszerűbb hátsó lengéscsillapító családja, ha trail bringákról, ebike-okról beszélünk. Az Edge-ek (illetve a Suntour hátsó tagok) között pedig az Edge Plus 2CR az egyik legjobb, legnagyobb tudású változat. Az XC verseny felhasználástól az all mountain tekerésig bármire jó választás, így ha ez a villa van a kinézett ebike-unkban, tudhatjuk, hogy a gyártó részéről egy jól átgondolt, okos választást látunk.

Természetesen ez egy levegős hátsó tag, azaz akár csak az első villák esetében, itt is a légkamra nyomásának megfelelő beálllításával tudjuk beállítani testsúlyunkhoz, illetve igényeinkhez megfelelően a tagot. Szintén az egyéni szájíznek való megfelelés érdekében állítható visszaút csillapítást is tud az Edge Plus.

Ez a konkrét Edge Plus 2CR ebben az ebike vázban 130mm-es rugóutat biztosít hátul.

Dropper (állítható magasságú) nyeregcsőről

A dropper nyeregcső az egyik kedvenc kiegészítőnk, ha kerékpárokról van szó. Nem véletlenül! Az, hogy a kormányról, egy kart megnyomva tudjuk állítani a nyeregcső magasságát kincset ér.

Terepen ennek hála mindig az ideális pozícióban lesz a nyereg: mászáshoz kellően magasan, így maximalizálva a pedálozásunk hatékonyságát, illetve a lejtmenethez leengedve pedig kellően alacsonyan, hogy ne akadályozzon minket az egyensúlyozásban.

De városi, illetve túra felhasználásnál is nagyon hasznos egy dropper nyeregcső. Itt ugyanis megoldható az, hogy leszálláskor leengedjük a nyerget, ezzel megkönnyítve a leszállást, illetve az újbóli felszállást a kerékpárra. Ez egészen addig hangzik csak úri huncutságnak, amíg ki nem próbálja az ember a gyakorlatban:)

A dropper nyeregcsövet úgy kell elképzelni, mint egy állítható magasságú irodaszéket, csak itt nem a szék alatt kell "matatni", hanem a kormányon kell lenyomni egy kart a magasság megváltoztatásához. 

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Bosch
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Bosch Performance Line SX - Smart System
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 55Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 340%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor Bosch CompactTube - Smart System
akkumulátor kapacitásinformation_mark 400 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Bosch töltő 'Smart System' (2A)
kijelző Bosch System Controller + Mini Remote
okostelefonos kompatibilitás Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Diamond (férfi)
szín Fehér-fekete
felhasználási területinformation_mark Aszfaltra
teherbírás Normál
váz anyaga carbon
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa Suntour Radion 34 Air Boost
rugóút (első villa) 140mm
lengéscsillapítás működési elve Levegős villa és hátsó tag
hátsó lengéscsillapítás Hátul lengéscsillapított rugóstaggal
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) SUNTOUR Edge Plus 2CR
rugóút (hátsó tag) 130mm
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 29
gumi (első) Schwalbe Nobby Nic Performance (60-622 / 29 x 2.35)
gumi (hátsó) Schwalbe Wicked Will Performance (62-622 / 29 x 2.4)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano Deore RD-M6100-SGS Shadow Plus - 12 sebesség
fokozatok száma 12 sebesség
fogaskoszorú SHIMANO Deore, CS-M6100 10-51T
váltókarok SHIMANO Deore SL-M6100, rapidfire+, I-spec-EV
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek SHIMANO MT420
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 203/203
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
markolat prologo Proxim Enduro
nyereg prologo Proxim 400
nyeregcső típusa kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső
nyeregcső Limotec Alpha 1UH 31,6mm + SL-MT500-IL, 150 mm
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Opcionálisan, MonkeyLink kiépítéssel rendelkezik
hátsó lámpa Hátsó villába integrált LED lámpák a hátsó tengely magasságában
csomagtartó csak opcióban
sárvédő csak opcióban
extrák MonkeyLink mágneses-mechanikus kulacstartó
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
ország Németország
Ambringa selection Ambringa Selection tag
kerékpár súlya 19.6kg