BULLS LT CX 27.5 elektromos kerékpár (500Wh, lemon green)

Gyártó: BULLS Bike
Elérhetőség: Raktáron
Cikkszám: 655-01444_df

A Bulls LT CX 27,5 a német gyártó legolcsóbb Bosch Performance Line CX motoros elektromos kerékpárja, sőt teljes elektromos kerékpár kínálatunk legkedvezőbb áron elérhető CX motoros pedelec-je!

Az LT CX 27,5 egy 27,5-es kerékméretű, merev farú ebike mtb bringa, 4. generációs, 85Nm-es CX motorral 500Wh-s akkumulátorral és 9 sebességes Shimano láncváltóval.

Kívánságlistára teszem
Vázméret
M
1.092.900 Ft (860.551 Ft + ÁFA)
BULLS LT CX 27.5 elektromos kerékpár (500Wh, lemon green)
1.092.900 Ft (860.551 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Bulls a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártó cégcsoportjának az egyik törzs márkája. A német Bulls fókuszában évek óta a minőségi, sportosabb kerékpárok, illetve mostanra a trendeknek megfelelően az elektromos kerékpárok állnak. A márka a prémium minőség mellett elkötelezett az innováció mellett, nem véletlen, hogy számos újdonság debütált náluk az évek során, illetve az sem, hogy a Bulls nem kötötte le magát 100%-osan csak a Bosch rendszer mellett. Kínálatában találkozhatunk bődületesen nagy akkus Brose rendszerű, Shimano, illetve 2024-től a Pinion ebike rendszerrel (utóbbi csak pár, exkluzív márka kínálatába kerülhetett be).

A Bulls termékfejlesztésében a veterán mérnökök mellett egy gyári versenycsapat is részt vesz, akik folyamatos visszajelzésükkel segítik nem csak "profibbá", de a hétköznapok során jobban használhatóvá is tenni.

A hardtail (merevfarú) elektromos mountain bike-okról

Az elektromos montik egyik ágát a hardtail, azaz merev farú, csak elől lengéscsillapított kerékpárok alkotják. Ezeket a bringákat ténylegesen terepen való használatra tervezték, így erdőben, terepen érzik magukat igazán otthon. Gumijuk ennek megfelelően bütykös és ballonos, kerékméretük modellenként változó, jellemzően 29 vagy 27,5 col.

Annak köszönhetően, hogy nincsen hátsó lengéscsillapítójuk, ezek a hardtail montik könnyebbek, mint össztelós társaik. A hátsó lengéscsillapítás hiánya kedvezőbb árat is eredményez, viszont lejtmenetben -főleg nagyobb tempónál- nehezebben kezelhetőek, hiszen a hátsó kerék könnyebben elpattanhat. Emiatt a legtöbb elektromos kerékpár vásárló, ha montit vesz, inkább a fully, azaz elől és hátul is lengéscsillapított modelleket keresi. Ezek valamivel nehezebbek ugyan, de az elektromotor ezt részben feledteti és cserébe kezelhetőebbek és komfortosabbak.

A hardtail gépek ettől függetlenül nem tűnnek el, remek választást jelentenek azoknak, akik kedvezőbb áron szeretnék az elektromos rásegítést terepen élvezni, különösen, ha korábban is merev farú montit használtak.

Bosch Performance Line CX 4. gen motorról

Ez a Bosch csúcs motorja a Bosch eBbike System 2 részeként. Ez az egyik legkönnyebb, legkisebb és közben mégis a legerősebb motorja. A 2020-as modellévben debütált ez a 4. generációs motor a Bosch eBike System 2 rendszer részeként.
Főképp elektromos hegyi kerékpárokban találkozhatunk vele, azonban mára gyakori, hogy prémium trekking pedelec-ekben is egy CX motor adja a “talpalávalót”.
Lévén, hogy ezt az erőforrást alapvetően mountain bike-okba szánták, találunk rajta egy úgynevezett “eMTB” módot, ami lényegében a felső 3 (összesen 4 van) rásegítési szint között vált automatikusan, a mi nyomatékunkhoz igazodva, illetve átprogramozott erőleadásával igyekszik minket átsegíteni a legkeményebb terepen is.
Érdekesség, hogy ez a motor 2020-ban még 75Nm-es csúcsnyomatékkal debütált, de pár hónappal megjelenése után a Bosch egy szoftverfrissítéssel ezt 85Nm-re emelte, illetve tovább fejlesztette az eMTB módot is.
A Bosch motoros elektromos kerékpárok esetében ezzel a motorral nagyon gyakran találkozhatunk.

Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg

Bosch PowerPack (BES2) akkumulátorról

PowerPack néven a Bosch a vázra szerelt, úgynevezett “külső” akkumulátoraival találkozhatunk. Ezek 2014 óta vannak a piacon, tehát egy kiforrott konstrukcióról beszélhetünk, ami a Bosch eBike System 2 rendszerű pedelec-eket látja el árammal.
Egyértelműen első osztályú akkumulátorról beszélhetünk, a Bosch az egyik legjobb és legmegbízhatóbb akkukkal szereli ebike-jait.
Az akkumulátor természetesen le is vehető a vázról, így külön is tölthető. De ha arra van szükség, magán a kerékpáron hagyva is tölthetjük a vázon található töltő csatlakozón keresztül.
Az akkumulátor levételéhez ugyanakkor -szerencsére- szükségünk lesz a kulcsára, hisz azzal van rázárva a vázra, így nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelenek csak úgy lekapják bringánkról az utcán. Érdekesség, hogy több gyártóval is találkozhatunk (pl: Pegasus), akik patkólakatot is adnak elektromos kerékpárjaikhoz, amit ugyanazzal a kulccsal nyithatunk/zárhatunk, mint az akkut.
Magán az akkumulátoron találunk egy gombot, amit megnyomva akár az egész Bosch rendszert is be tudjuk kapcsolni, illetve ha levettük ebike-unkról az akkut, ellenőrizni tudjuk a gomb mellett található led-ek segítségével az akku töltöttségét.

Kapacitás: 500Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázra szerelt dokkolón
Technológia: Li-ion
Tömeg: 2,7kg
Akkumulátor ház anyaga: műanyag
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva

Ez a konkrét PowerPack akkumulátor 500Wh kapacitású. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.

Bosch Purion kijelzőről

2017-ben dobta piacra a Bosch a legkompaktabb kijelzőjét/vezérlőjét a Bosch eBike System 2-höz. Ez a megosztott besorolás nem véletlen, ez ugyanis az egyetlen Bosch egység, aminek nincsenek külön gombjai, a kijelző és a kezelő gombok egybe “vannak építve” és a teljes rendszert a Purion-ról irányítjuk.
Ennek megfelelően a Puriont a kormány bal oldalára szokták szerelni, hogy kényelmesen tudjuk kezelni. A Purion a legtöbb Bosch kijelzővel ellentétben nem levehető, csak szerszámokkal le szerelhető.
Tudását tekintve ez az egyik legszerényebb egység, a cyclocomputer funkciók a Purion esetében szűkösebbek (itt csak túra táv és összes táv van) és nem mutatja a pontos időt.
Alapvetően e-mtb kerékpárokhoz szánták, a cél az volt, hogy egy kicsi, strapabíró kijelzőt tudjanak adni azon elektromos montisoknak, akik az Intuvia-t túl nagynak találták. Ugyanakkor kedvező árának hála mostanra a kedvezőbb árú Bosch motoros trekking és városi ebike-okban is találkozhatunk vele.

Cyclocomputer funkciók: összes megtett táv, túratáv, becsült hatótáv
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 1.8”
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: nem
Gombok száma: 4 db (+, - , bekapcsoló és toló támogatás)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső gombelemről + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)

 

9 sebességes Shimano Alivio láncváltóról

Az Alivio családba a Shimano legjobb, még belépő szintű váltói tartoznak. Az ebike-ok kapcsán is népszerűnek mondható az Alivio, mivel kedvező az ár-érték aránya és fenntartása is kevesebb költséggel jár, mint a nagytestvér Deore esetében.  Utóbbival (mint a másik népszerű váltó családdal) összevetve elmondható, hogy az Alivio váltók áttétel tartománya (ezáltal a "mászási képessége") nem annyira széles, illetve a váltás gyorsasága és pontossága sem ér fel a Deore szintjére. Viszont itt megjegyeznénk, hogy még mindig egy jól, megbízhatóan és pontosan működő váltóról beszélünk, ami felülmúlja a Shimano belépő váltóit (pl: Acera)! Trekking és SUV felhasználásra szerintünk jó választás a 9 sebességes modern Alivio is, nem véletlen, hogy rendkívül sokféle, márkás ebike-ban találkozhatunk vele!

Ez a konkrét váltó egy montis változat (RD-M3000), ami egy, az átlagosnak mondható áttétel tartományt biztosító 11-36 fogas fogsorral van párosítva.

Tektro HD-M275 tárcsafékről

A HD-M275-el kezdődik a Tektro kimondottan mtb, azaz hegyi kerékpáros felhasználáshoz tervezett hidraulikus tárcsafék kínálata. Könnyen kezelhető és kellő fékerővel bír, így hű társunk lesz a túrázásaink során hosszú ideig. A hidraulikus működésnek hála ez a fék finomabban adagolható, mint egy mechanikus fék, így a fékezés precízebb lesz és kevésbé fárasztó a kezeknek.

Suntour XCM DS RL (120mm) villáról

Az XCM a Suntour belépő mountain bike villa családja. Ennek megfelelően rugóútjuk nagyobb (itt is 120mm-t tud mozogni), illetve becsúszói jellemzően vastagabbak, mint a legtöbb trekking villánáé, így torziós merevségük is jobb.

Lévén, hogy ez egy acélrugós villa sok testre szabhatóságról nem beszélhetünk, ez a villa konkrétan lock-olható (kimerevíthető).

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Bosch
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Bosch Performance Line CX - Gen.4
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 85Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 340%
akkumulátor helye vázra szerelt
akkumulátor Bosch PowerPack Frame
akkumulátor kapacitásinformation_mark 500 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Bosch Compact Charger (2A)
kijelző Bosch Purion
okostelefonos kompatibilitás Opcionális okoskijelzőre (pl: Bosch Kiox, SmartphoneHub) történő csere esetén igen
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Diamond (férfi)
szín Sárga
felhasználási területinformation_mark Terepre
teherbírás Normál
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa SUNTOUR XCM DS RL
rugóút (első villa) 120mm
lengéscsillapítás működési elve Acélrugós villa
hátsó lengéscsillapítás Merev hátsó villa
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 27.5
gumi (első) Ace of Pace (57-584 / 27,5 x 2,25)
gumi (hátsó) Ace of Pace (57-584 / 27,5 x 2,25)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano Acera RD-M3000-SGS, 9 sebesség
fokozatok száma 9 sebesség
fogaskoszorú SHIMANO Altus CS-HG200-9 11-36T
váltókarok SHIMANO Acera SL-M3000
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek Tektro HD-M275
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 180/180
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) Nem, a kormány szöge fix
markolat BULLS
nyereg BULLS Sportive Ergo
nyeregcső típusa merev, alu nyeregcső
nyeregcső STYX alloy 30,9, 350 mm
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Opcionálisan, MonkeyLink kiépítéssel rendelkezik
csomagtartó csak opcióban
sárvédő csak opcióban
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
ország Németország