Ez az oldal cookie-kat használ, hogy a legjobb élményt tudjuk nyújtani felhasználóinknak! További Információ
Termékek Menü

Rohloff Speedhub 500/14 agyváltó

Gyártó: Rohloff
Cikkszám: rohloff8000
Egy technikai csoda! Gyakorlatilag egyedül a Rohloff gyárt ennyi sebességes (14) agyváltót, ráadásul felülmúlhatatlan minőségben. Tartóssága legendás, tudunk olyan darabról ami már több mint hatvanezer kilométert ment és még mindig remekül működik. Drága Nem az, csak számold ki, hány láncot, fogaskoszorút, lánctányért, váltót, agyat és váltókart használsz el hatvanezer kilométeren! A váltókar jár hozzá és rengeteg változatban kapható. További előnyeit pedig a részletes leírásban találod.
NEM KAPHATÓ!
Kifutás dátuma:
2024-03-26

Leírás és Paraméterek

Az egyenes futás miatt kevésbé kopik a lánc. A lánc messzebb van a váztól, a nagy lánckerék síkjában, így kevesebb sár megy rá. A láncnak kisebb a szabad mozgása, kevésbé verődik a láncvillához. Az első lánckerék kevésbé kopik, mert nincs oldalirányú futása a láncnak. Elöl csak 1 lánckereket koptatsz, nem hármat. Nem szorul be a lánc elöl a lánckerekek és a váz közé. A hátsó lánckerék kevésbé kopik, mert magasabbak és szélesebbek - tehát nagyobb felületűek - a fogak. Amennyiben mégis sikerül elkoptatnod, megfordítod és koptatod a túloldalát. A lánc, váltáskor nincs kitéve oldalirányú erőknek, mint a láncváltós rendszereknél, így a láncszakadás esélye gyakorlatilag nulla. Sokkal könnyebb a lánckerekek tisztítása mivel elöl és hátul is csak egy van. A küllőperemek szimmetrikusak, így stabilabb a kerék, azonos terhelés jut a kétoldali küllőkre. Kisebb terhelés is jut a küllőkre a nagy átmérőjű küllőperem miatt. Rövidebb küllők kellenek. Más agyváltókkal szemben ez gyorszárral van a papucsokhoz rögzítve, ezzel gyorsabb a kerék kivétele. Az agy teljesen zárt, garantáltan nem jut bele kosz és a benne lévő olajkenés nagyon hosszú élettartamot biztosít a belső mozgó részeknek. Két bowden verzérli, tehát kényszervezérelt. A fokozatok pozícionálása az agyban történik, így koszos, beázott bowdenekkel is pontos a váltás. Álló helyzetben, gurulás közben, illetve hátra tekerve is tudsz váltani. Teljesen egyenletes a fokozatok közötti átmenet (13,6% fokozatonként), míg ez láncváltós rendszernél - optimális váltásnál is 9-17% között változik. Egy váltókar van, ezzel váltható a teljes áttételtartomány. Nincsenek holt fokozatok, átfedések mint a láncváltós rendszernél. Bár egy kicsit nehezebb mint a láncváltós rendszer, mégis sok hagyományos alkatrész nélkülözhető: első és hátsó váltó, váltókarok, két első lánctányér és fogaskoszorú, hátsó agy, váltóbowdenek valamint rövidebb küllőkre van szükség a hátsó kerékben. Kisebb hátránya, hogy némelyik fokozatban érezhető belső ellenállása van, de ez eltörpül egyéb előnyei mellett.

A(z) Rohloff márkáról

A Rohloff leginkább agyváltóiról híres. 1997-ben előrukkoltak a világ - máig - egyetlen 14 sebességes agyváltójával, a Speedhub 500/14-gyel. A váltó azóta is hatalmas népszerűségnek örvend megbízhatósága és praktikuma miatt. A cég számos más jó minőségű terméket is gyárt, mint láncot, láncolajat, szerszámokat.